Advies over loszittende voorbumper

vloon

Nieuw hier
6 apr 2022
5
5
3
Recentelijk een CT200h gekocht en linksvoor zit een klemmetje / bracket los. Het veroorzaakt gek genoeg alleen trillingen bij lage snelheden en natuurlijk bij ongelijke ondergrond. Op de snelweg klappert het niet. Dat past natuurlijk niet bij een Lexus.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan, of kan laten oplossen? Er zit helaas best wel wat ruimte tussen dus even wat lijm ertussen is te simpel gedacht denk ik. Iemand ideeƫn?
 

Bijlagen

  • IMG_6369.JPG
    IMG_6369.JPG
    698,3 KB · Weergaven: 89
  • IMG_6370.JPG
    IMG_6370.JPG
    932,2 KB · Weergaven: 89
  • IMG_6368.JPG
    IMG_6368.JPG
    380,6 KB · Weergaven: 84

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Als het goedkoop moet een paar kleine gaatjes boren en met ty ribs naar elkaar toe trekken.

Als de prijs niks uitmaakt nieuwe onderdelen bestellen

Of misschien ben je handig met polyester..

Of je kunt proberen zelf iets van een metalen beugeltje te fabriceren en die uit het zicht te bevestigen..

Je kunt alle kanten op
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
695
618
93
Weet je zeker dat dit klemmetje het klemmetje is wat daar hoort te zitten (zit het bij het wiel aan de andere kant ook zo?). Als dat niet het geval is, zou ik langs een Lexus dealer gaan en daar informeren wat zo'n klemmetje kost.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Aan het klemmetje ligt het niet. Je kunt zien dat van het witte kunststof gedeelte wat aan de bumper zit en tussen het klemmetje moet zitten een stukje ontbreekt. Afgebroken. Wat Henri27 al noemt is zelf creatief zijn en proberen iets te fabriceren dat aan de bumper vast zit en dan ook weer in klemmetje gedrukt/geklemt kan worden
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
simpele oplossing is polymax kit van bison. beetje op afgebroken gedeelte en ook tussen klemmetje. Goed aandrukken, desnoods ff met ducttape een nachtje. blijft wel zitten en gerammel is weg.
 

vloon

Nieuw hier
6 apr 2022
5
5
3
Weet je zeker dat dit klemmetje het klemmetje is wat daar hoort te zitten (zit het bij het wiel aan de andere kant ook zo?). Als dat niet het geval is, zou ik langs een Lexus dealer gaan en daar informeren wat zo'n klemmetje kost.
Ja, er zitten er twee aan beide kanten aan de voorkant van de wielkast (4 in totaal dus op de auto).

simpele oplossing is polymax kit van bison. beetje op afgebroken gedeelte en ook tussen klemmetje. Goed aandrukken, desnoods ff met ducttape een nachtje. blijft wel zitten en gerammel is weg.
Ik neig inderdaad ook naar zo'n oplossing. Er zit wel enige ruimte tussen het gebroken deel en wat aan de bumper vastzit. Als ik zou moeten gokken denk ik dat er een stukje tussenuit is afgebroken. Ik ga er nog even goed naar kijken.

Desondanks denk ik dat ik toch even verder informeer bij de Lexus dealer want als ik eenmaal met lijm of kit aan de slag ga krijg je dat er nooit meer uit, haha.

Dank allen!
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Ik had iets soortgelijks maar dan aan de achterzijkant en zelf veroorzaakt..... šŸ™ƒ Verder geen schade maar de bumper wilde niet meer terug op zijn plek en kierde net teveel naar buiten. Bij de dealer hebben ze er van die zwarte meuk tussen gedrukt en als "lijmklem" vastgezet met tape. Die tape moest ik een paar dagen laten zitten. Tape eraf, bumper op zijn plek en nooit meer los geweest, je ziet er niks van. Denk de simpelste en goedkoopste oplossing, was zelfs gratis want ik heb het op de factuur voor onderhoud en apk niet teruggevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Desondanks denk ik dat ik toch even verder informeer bij de Lexus dealer want als ik eenmaal met lijm of kit aan de slag ga krijg je dat er nooit meer uit, haha.
Deze zal waarschijnlijk ook met kit dit gedeelte vastzetten. Er mist immers een stukje (afgebroken). Geen ramp en kit is goedkoper dan een nieuwe bumper.
 

vloon

Nieuw hier
6 apr 2022
5
5
3
Uiteindelijk met kit vastgemaakt en zit nu weer muurvast. Echter zijn de trillingen nog niet weg bij lage snelheden en ik heb werkelijk geen idee wat het zou kunnen zijn. Wordt vervolgd