Advies t.a.v remschijven + blokken

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
Beste forumleden, gaarne jullie hulp. Ik rij een lexus is250 uit 2007 met 17 inch velgen. Nu ben ik toe aan nieuwe voorste remschijven en vier remblokken. 1) welke voorste remschijven adviseren jullie (merk/soort) ? / waar hebben jullie goede ervaring mee 2) icm met welke blokken? 3) eventueel nog tips mbt waar te kopen op internet? Qua rijstijl zit ik redelijk normaal op wat uitschieters na, maar rij geen circuit of iets dergelijks. Wat nu wel opvalt is dat ik heel snel heel veel remstof op de voorste velgen krijg, meer dan met vorige auto's, Wellicht nu te zachte blokken? Wat adviseren jullie hierin? Groet en alvast bedankt David
 
Laatst bewerkt:

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
Nou heren eerste update, pech of toch goedkoop is duurkoop?

Ook al lijkt mintex redelijk professioneel als je de site bekijkt en beweren ze gelijkwaardig danwel beter dan OEM te leveren.

Momenteel na 400km voorzichtig inrijden begint links voor te piepen en bij het remmen een tikkend geluid te maken, tevens geven ze veel remstof af, (binnen week velg bijna zwart), en
tevens zijn ze na 2 dagen al druk aan het roesten geslagen (zowel schijf als cillinder ervoor)

Roest heb ik met orignele OEM nooit last mee gehad voor, dus dit valt me erg tegen
Remstof wou ik verminderen, is dus niet gelukt :)
En piepen wordt ik ook niet blij van

Woensdag terug naar dealer om te kijken of wel goed bevestigd zijn. Echter heb al contact met leverancier om te kijken of ze eventueel niet terug kunnen.

PM, voordat ik nieuwe schijven vervangen heb, bleek de linker remklauw vast te zitten (buisje met zo'n rubbertje zat vast). echter vroeg ik me af of er daarmee ook kans bestaat dat de remklauw chronisch niet meer goed is? vroeger bleef die haken, dat doet die niet meer iig. Ze maken nog wel een slijpend geluid als je voorwielen los van de grond een swiep geeft, maar dat mag lijkt mij toch?

In ieder geval vooralsnog geen positief bericht over de Mintex schijf plus blokken.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
833
1
428
63
Hoe vervelend dit voor je is, zijn wij je dankbaar dat je dit met ons deelt! Laten we hopen dat het naar tevredenheid opgelost zal worden!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Neem deze originele Remblokken van Lexus zelf: 04465?53030

Ze geven iets minder remstof af dan je achtervelgen ( dit is ter indicatie van hoe weinig ze afgeven)

De kosten zijn rond 150 euro per set.

Ik vind de aftermarket blokken ook wat minder goed, maar hou er rekening mee dat de lexus blokken heel lineair remmen en ook meer pedaalkracht vereist voor dezelfde remkracht.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Jammer dat je toch niet voor de Zimmerman bent gegaan. op ieder forum kan je lezen over de geweldige schijven. Is denkik iets duurder maar volgend jaar gaan ze er bij mij ook op (of 1,5jaar)
Succes en bedankt voor het delen van je ervaring.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
VAn het weekend dus weer de lage remstofblokken van lexus gemonteerd, deze rijden toch wel erg lekker en velgen worden weer minder vuil dan de stoptech lage remstof blokken.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
141
43
Ik vind de aftermarket blokken ook wat minder goed, maar hou er rekening mee dat de lexus blokken heel lineair remmen en ook meer pedaalkracht vereist voor dezelfde remkracht.

Maar dat laatste vind ik bij mijn Ferodo blokken ook. Als ik dan weer eens in de auto van mijn vriendin rijd, hakt die rem er veel harder in en hang je dus bijna met je neus tegen de voorruit. Maar die Ferodo's zijn daardoor wel goed te doseren en remmen prima als je ze maar hard genoeg in trapt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja de 1 kan het waarderen en de andere minder :) doseerbaarheid vind ik wel belangrijk want dat rijdt toch rustiger :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja de 1 kan het waarderen en de andere minder :) doseerbaarheid vind ik wel belangrijk want dat rijdt toch rustiger :)
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Ik heb al jaren goede ervaringen met EBC zowel op mijn motoren als de auto? Zijn er hier ook mensen die het op de Lexus geprobeerd hebben?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Neem deze originele Remblokken van Lexus zelf: 04465–53030

Ze geven iets minder remstof af dan je achtervelgen ( dit is ter indicatie van hoe weinig ze afgeven)

De kosten zijn rond 150 euro per set.

Ik vind de aftermarket blokken ook wat minder goed, maar hou er rekening mee dat de lexus blokken heel lineair remmen en ook meer pedaalkracht vereist voor dezelfde remkracht.
Tot mijn verbazing, bij het verzoek om 53030 op mijn auto te monteren, wist Lexus 020 niet van het bestaan van deze low dust blokken af ! Standaard alleen 53040 aldaar. Mailtje gestuurd met de nummers en hebben ze nu besteld. Ze bedankten voor de info en bevestigden ook dat ze deze nu voortaan als optie gaan aanbieden.
Thanks Alan :rulez:voor het vermelden van het nummer alhier, dat was makkelijk toen ik de discussie moest aangaan.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
LF...waar de oplossingen al bestaan voordat de dealer ze kent :p

Maar iig prima dat ze dit nu als optie verwerken.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ik rij met OEM schijven en Stoptech Street Performance blokken. Echt veel minder remstof dan andere blokken die ik heb gehad en ook een stevige trackday bite zonder dat ik ze warm hoef te remmen. Ik ben er zeer over te spreken. Kan ze makkelijk doseren, is wel even een dagje wennen.
Hoor mixed messages over Mintex maar allemaal over andere typen auto's.
Eens moet je kiezen.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
53030 is momenteel niet beschikbaar bij Lexus. Zouden vandaag binnenkomen maar niet dus. Kan wel 5-6 weken duren.
Wie heeft adressen van NL (web)shops voor het bestellen van schijven en low dust blokken IS250 ? Stoptech, Zimmermann, Akebono, etc.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Even iets anders dan... Lexus heeft ook originele remblokken die haast geen stof produceren. Ik heb ze ook en ben er goed tevreden mee, al drie jaar zelfs
Dan vat ik deze post niet van juli 2014. 3 jaar en nu is het opeens helemaal niets meer ? Wat heb je nu dan ?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Wat heb je nu dan als vergelijk en waar heb je dat aangeschaft? Ik voel hem al een beetje aankomen : remt als een malle maar stof als een gek.
 
Laatst bewerkt:

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Remblokken heb je nodig om zo goed mogelijk te kunnen remmen,
dat zou het eerste moeten zijn waar je naar kijkt als ze vervangen moeten worden,
( iets ) minder remstof mag geen reden zijn om blokken te nemen die minder goed remmen.

Als je je auto kort rijdt omdat je net niet voldoende hebt kunnen remmen,
is je voordeel van iets minder schoonmaker ver te zoeken.