afneembare trekhaak

Raymond Schrave

Heel actief
30 okt 2024
710
837
93
Eind vorig jaar parkeerschade opgelopen. De tegenpartij heeft oa tegen de zijkant van de trekhaak geduwd. Kwam er onlangs achter dat de haak heen en weer kan. Niet veel, maar de fietsendrager gaat echt teveel heen en weer. De verzekering heeft aangegeven dat er een nieuwe opgezet mag worden.
Maar nu.... er zit nu een originele afneembare haak onder met een wegklapbaar stopcontact.
De hersteller kan nergens een originele haak vinden.
Heeft een van jullie een adres die de hersteller ws over het hoofd gezien?
Ik hoor het graag

Wat ik van de IS weet is dat die trekhaken alleen origineel, dus via de dealer, en alleen als je 'm gelijk met een nieuwe auto besteld, te krijgen zijn.
Aftermarket zijn ze er niet of zeer moeilijk te vinden.
Maar zijn ze niet gewoon van Brink? Er moet toch ergens een plaatje met info op zitten?
Of anders eens bij de dealer navragen?

Wat ik van de IS weet is dat die trekhaken alleen origineel, dus via de dealer, en alleen als je 'm gelijk met een nieuwe auto besteld, te krijgen zijn.
Aftermarket zijn ze er niet of zeer moeilijk te vinden.
Maar zijn ze niet gewoon van Brink? Er moet toch ergens een plaatje met info op zitten?
Of anders eens bij de dealer navragen?
Ik heb er een Lexus handleiding bij, niet op een plaatje gekeken. Hij gaat bij de twee/drie beste merken kijken oa Westfalia. Maar ik dacht dat die dingen gewoon ergens op de plank zouden liggen.... Komen ze wellicht gemonteerd en al uit Japan?

Twee weken terug kocht ik met een collega bij Withuis Autos een RX450h uit 2010. Die had geen trekhaak, terwijl mijn collega wel eens gaat genieten met de caravan in zuid Limburg. Dus een trekhaak was een must.

Voor 1.100 EUR meen ik heeft Withuis er toen een afneembare trekhaak op gezet en dat was in 3-4 dagen geregeld. Met een 13 polige stekker set, die ook weg te klappen was. Geen idee overigens of dat een origineel of aftermarket exemplaar betreft, maar hij functioneert perfect :)

Ze zijn er dus wel..

Het gaat lastig worden vrees ik. Ik zie bij trekhaakcentrum staan dat de uitgekozen haak niet geschikt is voor niveauregeling….mijn wagen heeft luchtvering.
Net de Franse Lexus importeur aangeschreven, omdat ik van Marc Withuis hoorde dat hij een van een Franse dealer gekocht heeft. Dat is die hierboven staat. Dat was trouwens ook de laatste bij dat bedrijf.