Afneembare trekhaak

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
Ik wil op m'n IS200 een afneembare trekhaak monteren. Nu wil ik er eigenlijk eentje die wel onzichtbaar achter de achterbumper zit. Ik heb er een van Thule gevonden die schijnbaar onzichtbaar moet zijn. Weet iemand of dit idd het geval is? Of weet iemand welke trekhaak onzichtbaar is voor de is200?

Alvast bedankt!

Gr. T-Jay
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
595
48
28
Ik betwijfel of er afneembare trekhaken zijn die echt helemaal zijn verborgen achter de bumper. Ik heb een Brink afneembare trekhaak, maar daar is het bevestigingspunt nog wel zichtbaar onder de bumper. Prima systeem overigens en met het grijze afdekkapje valt het niet eens zoveel op.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
:roll:
De trekhaken die ik tot nu toe gezien heb voor een IS200/300 zijn zeker niet onzichtbaar te monteren, daar deze onder de auto bevestigd worden en de 'balk' hierdoor goed zichtbaar is. Onzichtbare trekhaken worden gemonteerd in de plaats van de originele bumperbalk en naar mijn weten worden die voor een IS200/300 niet geleverd. Onbegrijpelijk maar helaas. Wat ik overigens ook niet begrijp is waarom een IS200 of 300 slechts 1200kg mag trekken ...
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Je houdt inderdaad die balk die je iets ziet uitsteken. Kapje erin en het valt bijna niet op. En die 1.200, ook geen idee. Qua kracht kan die het makkelijk aan. Zal wel uit bescherming zijn van de techniek?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb hem er ook onder zitten maar je ziet hem wel, ik heb hem mat zwart gespoten zodat het iets minder opvalt.
volgens mij word de trekkracht bepaalt door de manier van bevestigen.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Wel vreemd dat er geen trekhaken zijn die bevestigd kunnen worden in de kokerbalken (i.p.v. de bumperbalk), zoals bij een Corolla. Zal inderdaad wel een constructieve reden hebben. Ach, een IS is dan ook een limousine en geen trekker !

:D
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik vind het ook een beetje jammer, maar helaas er is niks aan te doen.
Of je moet een skirt onder je bumper zetten, dan valt hij net uit het zicht