afremmen op automaat manual mode

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43
Een andere thread had mij getriggerd op de volgende vraag :

Mag je afremmen in manual mode met de automaat die een Gen2 IS heeft , in mijn geval een IS-F, zonder dat het in de toekomst isseus geeft ?
Ik heb dus geen CVT maar was benieuwd of je met een " conventionele automaat ", als ik dat zo mag noemen en geen personen beledig , ook dat mag doen.

Ik ga ook een keer met de IS-F op reis en dan is het ook wel handig om te weten.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
385
63
Ik zou niet kunnen bedenken waarom niet.....:unsure: Uiteindelijk doet hij het zelf ook alleen help jij hem een handje door eerder een lagere versnelling in te tikken, meer is het niet volgens mij.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Ik doe dat al jaren in heuvelachtig gebied, geen problemen tot dusver. En als het echt niet goed was, had Lexus wel een beveiliging ingebouwd dat het niet kon. Bergop zet ik de automaat in ECT power, dan worden de toeren wat hoger gehouden en laat ik ‘m verder z’n werk doen. Al zul jij die knop echt niet nodig hebben in je IS-F :LOL:

Bergaf tik ik de pook naar links, dan schakelt de automaat eerst naar de 4. Dan kan ik met de flippers of de pook de hoogste versnelling bepalen, meestal zet ik dat niet hoger dan 3 of 2 als het erg veel bochten zijn of stijl naar beneden gaat. Ik kan ‘m dan gewoon laten rollen en hoef amper bij te remmen. Ik weet niet of dit principe van “hoogste versnelling beperken” bij de IS-F ook zo werkt omdat ik me voor kan stellen dat die automaat juist wel exact volgt wat de bestuurder doet in manuele modus. Bij de V6 uitvoeringen van de IS spreek ik overigens niet echt van een manuele modus omdat de bak nog steeds automatisch schakelt als ik niets doe met de flippers of de pook. Je kunt in die modus de hoogste versnelling beperken. Dat zal prima werken bij een aanhanger of een berg afdalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Romke

Heel actief