Afvoer airco condens water

ray1973

Nieuw hier
16 mei 2015
7
0
1
Goedendag,
I Verleden is er al veel over geschreven maar deze topic is verdwenen hier helaas.
Maar met deze hitte kwam ik er naar Itali? achter dat mijn condens water de auto in liep ondrr de voorstoelen.. Na enig Googlen kwam ik er achter dat de afvoer verstopt moet zijn welke zich boven de versnellingsbak bevindt .

Iemand tips enof ervaring met verhelpen Aangezien ik diverse dingen ben tegen gekomen . Van bak eronder uit tot gewoon in slang knijpen zonder verder iets te hoeven verwijderen... I
Ik kan echter niet de berichten lezen die verwijdert zijn in het vorige topic echter alleen de aanzet tot de berichten...
Mvg raymond

​​
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Idd even langs de dealer, hebben ze bij mij ook even nagekeken onlangs. Goed idee sowieso om dat preventief te checken bij jaarlijksonderhoud.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
Jep, de dealer is er bekend mee. De bak hoeft er niet onderuit geloof ik, ze kunnen er net niet bij, maar ze kunnen hem wel iets laten zakken waardoor ze er iets makkelijker bij kunnen. Er zou een rubbertje zitten wat een gaatje heeft voor de afvoer wat bij nader inzien te klein is waardoor het snel verstopt. Ze kunnen dat rubbertje er uit halen waardoor het niet meer of minder vaak voor zou komen.

Er zijn ook verhalen van eigenaren die met hun vingers het gat hebben kunnen vinden en daar een keer met een vinger in ronddraaien en dan komt er een zooi uit. Maar ik heb het idee dat je dan een slangenmens moet zijn om er bij te kunnen. Als dit zich al een tijdje voordoet zonder dat je het gemerkt hebt, kan het tapijt daaromheen goed nat zijn. Dat er uit halen en laten drogen is niet echt een optie lijkt me. Wat vaak ook werkt is de auto in de volle zon parkeren met de ramen een klein stukje open en laat maar goed warm worden. En dat zal echt wel een tijdje nodig hebben, afhankelijk van de hoeveelheid water er gelekt is. Maar goed, dat kun je zelf bepalen. Of zet een vochtvreter in je auto.
 

ray1973

Nieuw hier
16 mei 2015
7
0
1
Bedankt voor de reacties... Natuurlijk snap ik dat langs de dealer gaan het meest logische is . Maar als er hier goede tips over zijn waarom niet navraag doen.. Gelukkig heeft 38 graden in Itali? goed gedaan maar ga er mee ad gang
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
heb dit probleem ook sinds kort bij mijn gs300h van 2014. dealer geweest maar krijg domme antwoorden zoals voorraam die zou kunnen lekken. tevens hebben ze weer geen tijd en/of personeel. hoeveel tijd kost het om hem op de brug te zetten en te controleren of de afvoer verstopt zit? Weet iemand op dit forum waar precies de afvoer zit zodat ik dan zelf dit misschien kan oplossen?
 

magnepan

Actief
19 feb 2017
154
38
28
Het is een vraag, kan je er niet inkomen met een electriciteitskabel .
Misschien is dat stug genoeg om een beetje te porren.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
P.s. Ben nu bij andere dealer geweest afgelopen week, wel wat verder als huidige maar een bewuste keuze. deze hadden er wel een goed antwoord op net zoals used lexus maar tijd ontbrak. Moet afspraak maken maar komende periode lukt dit niet. Helaas weer aan het werk. tot die tijd maar ff geen airco gebruiken zodat de bekleding droog blijft.