Airbag lampje.

Eric

Nieuw hier
13 jul 2011
12
0
0
Onze IS maakte een valse start. Na het sleutel debakel, zie mijn andere topic, ging binnen een week het airbag lampje niet meer uit!

De dealer stelde voor om de computer uit te lezen, maar toen ik daar was geen lampje meer!! De dealer vertelde dat het nog wel eens aan een stekkertje onder de stoel kan liggen....! Ook op dit forum had ik al gelezen dat deze fout in een stekkertje onder de stoel zat.

Een dag later; airbaglampje.
Accu los, duik onder de voorstoel. Hier zit heeel veel bedrading, zeker met leer/verwarming ed. Let op!! Alle bedrading voor airbag's en span-systemen zijn geel. Dit is bij ieder merk zo!!!!!!!
Het gele stekkertje van bijde stoelen 4/5 keer los en weer vast geklikt, lampje uit!! Kwartiertje werk!!


GRZ Eric.
 

Eric

Nieuw hier
13 jul 2011
12
0
0
Vandaag is de auto uitgelezen. Het lampje had zich natuurlijk het hele weekend niet laten zien.

De fout zit in de knie airbag aan de bestuurders kant. Onze auto heeft voor wij hem kochten een maand of 4 stil gestaan, buiten. Ik neem dus dan ook maar voor het gemak aan dat er wat vocht in een stekkertje zit.

De fout is gewist en voorzolang het duurt gaat het goed. Mocht het lampje weer opduiken ga ik nog wel op zoek naar het stekkertje!

GRZ Eric.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
LAat ons inderdaad maar even weten als deze weer aangaat... ik heb dat lampje nooit gezien bij mij gelukkig...
 

Eric

Nieuw hier
13 jul 2011
12
0
0
Gelukkig is het lampje nog steeds uit.
Of de fout is idd gewist bij de dealer of het lange stil staan is niet zo goed geweest, vocht ed.

Deze topic mag gesloten worden.