Airco condensor 88460 50020

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Waar kan ik een nieuwe airco condensor op de kop tikken anders dan via de Lexus dealer (gruwelijk prijzig).

Het gaat om typenr. 88460 50020. Iemand hier toevallig ervaring mee waar een nieuw alternatief exemplaar te krijgen of heeft iemand een zgan exemplaar liggen?
 

koen

Actief
8 feb 2011
130
1
18
Via veel onderdelen leveranciers (rijsbergen, ja-tech, fugo etc) kan je zulk soort spullen wel imitatie krijgen
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
koen zei:
Via veel onderdelen leveranciers (rijsbergen, ja-tech, fugo etc) kan je zulk soort spullen wel imitatie krijgen

Bedankt voor de tips! Ik ga een rondje bellen!
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
KWP zei:
Ebay is je vriend!

Ebay is inderdaad net een snoepwinkel maar vooralsnog heb ik mijn buik een beetje vol van de Amerikanen sinds mijn laatste ervaring met Ebay en een verkoper die in Ebay geen internationale shipping had ingeregeld. Verkoper hangt de totale onschuld uit en komt zn afspraken niet na, formeel is de koop vanwege die shippingcosts niet via Ebay gelopen en ik zit met een potje kosten.

Bij zo'n condensor moet je toch ook wel weer rekenen op rond $130 portokosten alleen al. Dan betaal ik net zo lief in NL misschien wat meer. Ik heb bij verschillende handelaren nu lijntjes uitstaan en bij eentje kost een imitatie ? 235,- maar dan wel met een levertijd van 3 maanden (ik heb geen haast dus). Een andere handelaar komt er morgen bij mij op terug.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Ik zal eens kijken of ik er nog eentje heb, als je een gebruikte niet erg vind..
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
JWR zei:
koen zei:
Via veel onderdelen leveranciers (rijsbergen, ja-tech, fugo etc) kan je zulk soort spullen wel imitatie krijgen

Wat is imitatie ?, veel fabrikanten laten door derde onderdelen maken , uiteraard volgens hun specificatie's en vaak voorzien van hun merknaam, als die zelfde onderdelen volgens de specs. van de fabrikant onder een andere naam verkocht worden zijn ze zeker niet minder.
:O
Wat een condersor betrefd, , om het even simpel uit te druken, een paar keer gebogen pijp met lamelen kan ieder bedrijf die condersors ( op maat ) maakt leveren en als Lexus toevallig ook bij dit bedrijf condensors besteld is het voor hun orgineel en voor jou imitatie.

groet
Henny
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
H?, het lijkt wel alsof er een post van mij tussenuit gevallen is. Een ruime maand geleden heb ik namelijk via een Nederlands bedrijf een condensor besteld. Die laten zij ook weer via via uit Amerika komen. De verwachting is dus ergens half februari dat ie er is.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Henny zei:
Dat is een aardige levertijd :roll:

Hoi Henny, dat is het zeker. Maar als je ik hier bij Lexus zo'n apparaat koop dan kost ie een dikke ? 900,- (zonder arbeidsloon) :O . Nu kost het mij ? ? 225,- en als ie (in het gekste geval) niet past kan ik hem teruggeven. Dan wacht ik maar een paar maandjes.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
De prijzen bij Lexus zijn vanaf het begin al in de war, zoiets als kartelvorming maar dan alleen.

De ellende is dat Lexus een te klein merk is in Nederland en er geen/nauwelijks alternatieve zijn als je de onderdelen niet in het buitenland wilt bestellen.
Bestel je ze wel in het buitenland, dan ben je overgeleverd aan de douane, ( deze heren/dames hebben echt alle tijd van de wereld )
Weken wachten op onderdelen die al lang in Nederland liggen en dan behandelingskosten, invoerkosten, :X btw en als klap op de vuurpijl ook nog btw berekenen over de totale verzendkosten.

groet

Henny
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Henny zei:
Bestel je ze wel in het buitenland, dan ben je overgeleverd aan de douane, ( deze heren/dames hebben echt alle tijd van de wereld )
Weken wachten op onderdelen die al lang in Nederland liggen en dan behandelingskosten, invoerkosten, :X btw en als klap op de vuurpijl ook nog btw berekenen over de totale verzendkosten.

Vertel me wat, dat heb ik meegemaakt met de luchtvering die ik liet invliegen. Eerst tijden wachten. Dan krijg je een formulier waarop je moet invullen wat de waarde is van dat pakket, wat er in zit enz. Vervolgens duurt het nog weer een tijd en dan staat er plots iemand op de stoep de ? 90,- van je wil hebben (belastingen, behandeling etc.). Ik was al blij dat ik thuis was om het 'pakje' in ontvangst te nemen maar ik heb niet standaard ? 90,- in m'n zak zitten. Dus zie je het 'pakje' weer vertrekken en je hebt geen idee wanneer de bezorger weer langs komt.