al bijna 1jaar lid, nog nooit voorgesteld, maar nu dan alsnog......

Pauloosterlaak

Nieuw hier
24 mrt 2020
9
1
3
Goedeavond.

inmiddels al bijna 1 jaar actief op dit forum, maar heb me helaas nog nooit voorgesteld. (excuses)

ik ben Paul, 29jaar en in het bezit van een Lexus IS200 Executive, bouwjaar 2003 automaat.
ik heb de auto nu bijna 1 jaar in het bezit en wat een genot.
ik heb tot op heden nog 0,0 problemen gehad met de auto, heb 4 weken geleden wel uitgebreid onderhoud, denk hierbij aan de volgende punten:
- kleppendeksel pakking
- automatische transmissie olie + pakking (is sealed for life maar kan nooit geen kwaad na 18jaar)
- bougies
- motor olie
- alle filters etc..

veder ben ik nu wat hoses/tubes aan het vervangen om de Lexus is topconditie te houden.

nu wil ik me vooral gaan richten op het beschermen tegen roest, heeft iemand hier ervaring mee?
wat zijn bijvoorbeeld punten die extra aandacht nodig hebben?

als jullie tip hebben hoor ik het graag!
foto 2.jpg
foto 1.jpg
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Mooie wagen, ziet er erg goed uit!!!! Fijn dat hij bevalt. Veel goeie km's gewenst!

Bepaalde plekken om wat meer aandacht te geven heb ik hier onder opgesomd, hoewel de jouwe waarschijnlijk al een keer 'behandeld' is :)

- Dorpels/kokers (voornamelijk voor de achterwielen) >> Kwaaltje van deze wagens (mijn eigen wagen wordt daar tzt hersteld)
- Wielkast(randen) >> Geldt voor elke auto
- De plekken links en rechts van je kofferbak onder je mat, waar oa je krik zit. Daar blijft soms water staan en kan gaan roesten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauloosterlaak

Pauloosterlaak

Nieuw hier
24 mrt 2020
9
1
3
bedankt voor je reactie!

ja ik zal er zuinig op zijn en hopelijk in deze staat behouden haha.

bedankt voor je tips, de balken worden 12Maart al hersteld, ik zie dat de lak enig sinds krokant begint te worden.
Vervolgens ga ik de balken aan de binnenkant behandelen met anti roest.


Thanks! En jij ook veel veilige kilometers!