Alarm gaat spontaan af.

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Zit ik rustig aan mijn avondeten, hoor ik buiten op straat een auto-alarm afgaan. Dus ik denk; daar heb je weer zo'n figuur met een after market auto-alarm dat veel te gevoelig staat afgesteld. Nadat het alarm voor de 3e keer begon te loeien toch maar eens buiten kijken, blijkt het m'n eigen IS te zijn :grin:

Hij staat gewoon op de parkeerplaats waar hij altijd staat en er was niemand in de buurt. Heb voor de zekerheid het alarm via de knop bij de binnenspiegel maar gedeactiveerd om te voorkomen dat het ding snacht's weer tekeer gaat.

Iemand enig idee of dit een vaker voorkomen probleem is bij Lexus alarm installaties? Heb hem nu bijna 2 jaar maar apart dat het spontaan nu ineens de kop op steekt. Morgen toch maar eens een belletje richting Lexus Eindhoven doen.
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Het laatst nog op 2 min. tijd 2 keer aan de hand gehad, laat ik het venster 2 cm openstaan is het 1 op de 20 keer prijs. weet niet of warme lucht er iets mee te maken heeft, ik denk eerder dat er een vlieg net binnen geraakt. Met de theft sensor af heb ik het niet maar dat is dan weer een beveiliging minder. in ieder geval vervelend want je bent vlug niet meer op je gemak.
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Vanochtend ontdekte ik wel een vlieg inderdaad. Is het alarm daar zo gevoelig voor? Of de vlieg liep toevallig net over een sensor heen o.i.d.?
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Als de venster gans open staat en je loopt er langs gaat het alarm in veel gevallen af, ik heb geen flauw idee hoe of waar die sensors zitten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Komt veel voor bij Lexus, maar eigenlijk alle fabrikanten, dus niet specifiek gerelateerd.

Oorzaken zijn meestal:
- oxidatie / condens alarmunit/sensor
- veroudering
- gevoeligheid afstelling
- lekstroom
- accu niet tiptop
- noodaccu alarm

Een vlieg zou in principe niet voldoende massa hebben om de sensor te triggeren. Soms kun je nog wat opmaken uit de weersomstandigheden, dus vaker alarm bij regen, etc.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Een vlieg zou in principe niet voldoende massa hebben om de sensor te triggeren. Soms kun je nog wat opmaken uit de weersomstandigheden, dus vaker alarm bij regen, etc.

Ook niet als ze vlak voor de sensor vliegen/kruipen of naar de sensor toe vliegen?
Ik kan het mis hebben maar de sensors "zien" toch als camera's? Als je dicht op de sensor zit dat alles heel groot is?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik sluit het niet uit hoor, maar de meeste (moderne) alarmsystemen zijn behoorlijk 'vlieg en spin proof'. Veelelal wordt een volumetric sensor gebruikt, die als een soort radar een beeld schetst van het interieur en dan verschillen meet. Die kans ik best klein (qua vlieg) en zou dan dus sporadisch voor moeten komen. Globaal en veelvuldig alam is meestal een kwestie van te hoog ingestelde sensitiviteit, trilling, thermisch, schakelaars deuren/motorkap of incidentele glitches in stroomvoorziening.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Ik heb het ook gehad. 2 keer op 1 dag. Lexus kon niets vinden maar bevestigde dat een vlieg dit niet kan veroorzaken. Nadat alle deuren en ramen volledig open dicht waren gedaan is het niet meer gebeurt. Kan dus een sensor zijn die ff geen goed contact waarneemt.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Toevallig zeg, wij hadden er Zaterdag avond last van. Dacht gelijk heb je weer zo'n sjonnie....was ik hetzelf haha
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Die van mij gaat gegarandeerd af 5 minuten nadat ik de auto afsluit, met mijn GSM er nog in. Waarom en hoe is me compleet een raadsel. Maar ik kan letterlijk de auto niet zomaar afsluiten met de GSM erin.