Hallo Forum,
Ik ben Auke en de trotse bezitter van een 2005 GS 430 type (s19) .
Heb deze auto sinds september 2024 .
Zoals iedere auto moest deze ook voor de APK en alles was goed bevonden op 1 puntje na ,mijn alarm lichten werken niet.
Vlgns de keurmeester was de kans wel groot dat de Alarmlicht Schakelaar zelf stuk was omdat de Richting aanwijzers het wel doen .
Ik en YouTube hebben de hele middenconsole er uit gehaald en er achter gekomen dat de schakelaar op de print zit gesoldeerd ,heb de schakelaar door gemeten en gemeten dat hij wel schakelt.
Toen de zekeringen die in het circuit zitten doorgemeten zijn ook goed .
Is het mogelijk dat dit is uitgezet in de Software?
Volgens een elektrisch schema heb ik een flasher K25 onder het dashboard deze nog niet gevonden.
Volgen ChatGPT zit de flasher in de ECU
Kan ik hier ook iets van uitlezen en kunnen jullie eventueel goeie uitleesapparaten aanbevelen ?
Hoop dat iemand hier mij verder kan helpen.
vr.gr, Auke
Ik ben Auke en de trotse bezitter van een 2005 GS 430 type (s19) .
Heb deze auto sinds september 2024 .
Zoals iedere auto moest deze ook voor de APK en alles was goed bevonden op 1 puntje na ,mijn alarm lichten werken niet.
Vlgns de keurmeester was de kans wel groot dat de Alarmlicht Schakelaar zelf stuk was omdat de Richting aanwijzers het wel doen .
Ik en YouTube hebben de hele middenconsole er uit gehaald en er achter gekomen dat de schakelaar op de print zit gesoldeerd ,heb de schakelaar door gemeten en gemeten dat hij wel schakelt.
Toen de zekeringen die in het circuit zitten doorgemeten zijn ook goed .
Is het mogelijk dat dit is uitgezet in de Software?
Volgens een elektrisch schema heb ik een flasher K25 onder het dashboard deze nog niet gevonden.
Volgen ChatGPT zit de flasher in de ECU
Kan ik hier ook iets van uitlezen en kunnen jullie eventueel goeie uitleesapparaten aanbevelen ?
Hoop dat iemand hier mij verder kan helpen.
vr.gr, Auke