- 8 apr 2013
- 7
- 0
- 0
Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Dat is niet helemaal juist. Volgens ANWB en ADAC zijn zowel winterbanden als All-seasons toegestaan.All weather banden zijn in Duitsland niet voldoende, als je bij een ongeluk betrokken bent bij "winterse omstandigheden" ben je het bokje!
All weathers zijn niet voorzien van het * teken ter indicatie van officiele winterbanden die in bovengenoemd geval verplicht zijn.
Die dingen heten winterbanden, geen sneeuwbanden, dus of er geen of wel sneeuw valt...
Ze zijn niet verplicht in het winterseizoen, enkel wanneer zich winterse omstandigheden voordoen, zoals sneeuw of ijzel op de weg. In die gevallen kun je (deels) aansprakelijk worden gehouden bij een aanrijding, wanneer je geen van beiden voert.De winterbanden / all seasonbanden moeten voorzien zijn van het M+S aanduiding of het sneeuwvlok-symbool.
Erik? Wat je beweerd is een persoonlijke mening, juridisch en in de praktijk volstrekt onjuist!
Verder ben ik niet boos of zo, ik heb me er voor mijn werk in moeten verdiepen![]()
Levensduur is vergelijkbaar met de Energy Saver plus, zo'n 45dkm, dus dat is best aardig :rulez:Dat zou in de zomer voor iets meer slijtage zorgen