All season banden

JonaIS250

Nieuw hier
5 jan 2026
6
29
13
Hoi hoi allemaal,

Ik heb nog gladde zomerbandjes onder mijn Lexus Is250 uit 2008 en wil er graag allseasons onder gooien.
Nu met die sneeuw is het geen doen en staat die ook stil. 😔
Ik zat even rond te kijken en dacht zelf aan de Continental Allseason contact2, heeft iemand ervaring met die banden.
Zijn ze een beetje stil en comfortabel? De bandenmaten zijn voor: 245/45 R17 Achter: 225/45 R17.

Groetjes Jona 😃

Onder mijn CT liggen sinds 2000km de Michelin Crossclimate 3 all seasons.

Ben er tevreden over: laag / minimaal rolgeluid.
En met de huidige sneeuw en ijs problematiek houden ze zich prima staande.

• Leuk
Waarderingen: Johno en JonaIS250
Ik heb er al jaren onder mijn CT de Hankook Kinergy All-Seasons onder liggen. Vooral de gebruiksduur is erg verassens. Laatste keer pas bij de 70.000km boeven vervangen. Staat nu ook weer een kleine 60k op en heeft nog prima profiel.

Prijs-Kwaliteit verhouding vind ik top. Vooral in vergelijking met de veel duurder Michelin Crossclimate. Die hielden er eerder mee op en qua weg gedrag geen verschil.

Heb afgelopen dagen honderden km gemaakt met deze weersomstandigheden. Geen probleem voor de Hankooks!

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en quattrootje
Onze NX stond op Pirelli Cinturato All Season SF2 rubber. Waren zeer tevreden over de rijeigenschappen
Onze Niro EV staat op nagelnieuw Michelin CrossClimate 2 rubber. Wat zich op onze roadtrips nog bewijzen moet [want: afgelopen sneeuw dagen louter echt noodzakelijke rondjes 'rond de kerk' gereden]

Ik gebruik ook all season van Vredestein Quatrac pro 3 helemaal niks mis mee ook nu in de sneeuw.

Ik heb er al jaren onder mijn CT de Hankook Kinergy All-Seasons onder liggen. Vooral de gebruiksduur is erg verassens. Laatste keer pas bij de 70.000km boeven vervangen. Staat nu ook weer een kleine 60k op en heeft nog prima profiel.

Prijs-Kwaliteit verhouding vind ik top. Vooral in vergelijking met de veel duurder Michelin Crossclimate. Die hielden er eerder mee op en qua weg gedrag geen verschil.

Heb afgelopen dagen honderden km gemaakt met deze weersomstandigheden. Geen probleem voor de Hankooks!
Hier ook de Hankooks, doen het prima. Moet nu alleen wel op de vooras beide banden vervangen na 30000km. De Michelins kwamen indertijd als beste uit de test (Tyre review) en de Hankooks als tweede. Met iets van 75 euro prijsverschil per band zeer de aanschaf waard.

Veel ervaring zo te zien. En hoe zit het met geluidsniveau? Ze kunnen meer geluid maken dan zomerbanden, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn, vooral op Zoab-asfalt. We willen de volgende set banden voor de CT van mijn vrouw namelijk ook voorzien van all seasons.

I have been a long term customer of Nokian, very pleased so far. Currently have Nokian Seasonproof 1 225/60 R18 104W (3PMSF) on my NX.