Alle ramen stonden open.

Henk O

Nieuw hier
10 nov 2020
24
5
3
Toen ik vanmiddag naar de auto keek, stonden alle ramen open. Niet geheel, maar ongeveer 2/3 open. Alle vier, dus ook achter ramen.
En het vreemde is dat de auto van mijn dochter dit gisteren ook had.
Dit is dan geen Lexus, maar een Porsche Boxster.

Is hier een verklaring voor te geven?
Ik zou het niet zo weten.
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Als je je sleutel in je broekzak hebt, en je houdt de knop om te ontgrendelen ingedrukt, gaan je ramen open en vice versa met het vergrendelen.
Bij Lexus moet deze functie geactiveerd worden en gaat er van te voren een stevige piep klinken voordat de auto dit doet.

Bij mijn auto staat dit aan, maar nu dit topic mijn aandacht er op vestigd, ga ik dit uitzetten aangezien ik het nooit gebruik en het alleen maar issues kan geven zoals wanneer de sleutels in je broekzak zitten.

Bij VAG (en ik vermoed dan ook Porsche) staat dit volgens mij standaard aan en hoor je geen piep.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Inderdaad kan het gebeuren dat zoals @BlackSwamp30 schrijft, je de automatische raambediening kunt activeren als jouw keyfob knel komt te zitten in de broekzak. Is mij ook al eens overkomen. En mijn broer ook: die stond 's ochtend bij een GS met open ramen terwijl het hard geregend had ... :(

Je kunt de functie testen door de open-knop op je keyfob gedurende enkele seconden ingedrukt te houden. De autoramen gaan dan open als deze functie op jouw wagen beschikbaar is. Door de sluit-knop enkele seconden ingedrukt te houden gaan ze weer dicht.

Ik maak er wel gebruik van. Als ik op een warme zomerdag op pad ga, open ik vijf minuten van tevoren alle ramen even.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
En bij mij stond vorig jaar 's ochtends de kofferbak open... Waarschijnlijk heel de nacht open gestaan, dus vanaf nu niet meer thuis de sleutels in m'n broekzak.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Heeft Lexus toevallig ook een "onderwaterdetectie" systeem waarbij onderwater de ramen automatisch open gaan zolang de auto nog stroom heeft? Ik weet dat Volkswagen dit heeft, in de begintijd van dit systeem resulteerde dit er nog wel eens in dat bij een VW in een zware regenbui alle ramen open gingen :D
 
  • Haha
Waarderingen: Henri27

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord. Rijd je in je nieuwe Audi gaan tijdens een hoosbui alle ramen open. En niet meer dicht te krijgen .... :ROFLMAO:
 

Henk O

Nieuw hier
10 nov 2020
24
5
3
Bedankt allemaal.
Net uitgetest, open knop ingedrukt houden opent inderdaad alle ramen.
Knop dicht ingedrukt houden en alle ramen sluiten weer.
Op zich wel een leuke functie, als het gaat regenen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Mij is ook iets dergelijks overkomen.
Ik heb de open- en sluitfunctie van de ramen (en schuifdak) via de afstandsbediening laten activeren door de dealer. Ook ik maak hier graag gebruik van om bij warme dagen de ergste hitte uit de auto te laten ontsnappen voordat ik instap. En zo hoeft de airco ook minder hard te werken.
Laatst de auto bij kantoor geparkeerd. Ik kijk vanuit mijn werkplek uit op de parkeerplaats, maar mijn auto stond niet direct in mijn zicht. Na een uur hoor ik plotseling een auto-alarm, dat het mijne zou kunnen zijn. Even goed gekeken, en ja hoor, de ramen stonden half open en het schuifdak stond op een kier. Het alarm ging af omdat er kennelijk iemand met zijn hand naar binnen ging. Gelukkig was het een collega...
Ik heb dus met de afstandsbediening per ongeluk de auto geopend, en vervolgens ook nog de ramen een stuk open gezet. Als de portieren daarna binnen een bepaalde tijd niet geopend worden, sluit de auto zichzelf weer automatisch af, en schakelt het alarm in. Maar de ramen blijven open...
Conclusie: voortaan oppassen met de afstandsbediening :oops: maarrrr.. het alarm werkt goed! :D
 
Laatst bewerkt: