Als ik het niet mis heb, mis ik mistlampen vóór, die mis ik als er mist is

Johnny Le

Hoort erbij
8 sep 2024
45
40
18
Ik vroeg me af of de bedrading tot het bedieninghendeltje aan het stuur t.b.v. mistlampen vóór in de Lexus IS 300h bj 2018 in zitten.
Die van mij (uitvoering business line) heeft geen mistlampen vóór, maar zag op youtube dat je zo een setje lampen kunt aansluiten, je hoeft dan niet de bedrading tot het bedieninghendeltje aan het stuur en/of accu zelf te doen.
Daarnaast, weet iemand of je dan ook alleen de mistlampen vóór aan kunt zetten (evt. met dimlicht) zónder de achter mistlampen?

• Leuk
Waarderingen: Frank2b
Op de Bussiness Line Pro zitten ze bij mij wel.
Maar de schakeling heb ik nog niet bekeken.
Ik meen dat op de hendel eerst achter aan gaat, en een standje verder ook voor.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Mistlampen zijn zooo 2017, mijn LS heeft ze ook niet, de koplampen zijn al een soort van mistlampen. Is dat bij jou ook niet?

20210813_135303.jpg

• Leuk
Kijk naar het lichtbeeld als je de mistlampen aanzet, bij de mijne gaan de LED's breder stralen. De klassieke mistlampen heb je niet meer nodig.
Nadeeltje is wel dat je voor en achter tegelijk aanzet, er is geen aparte stand meer voor voor en achter.

• Leuk
Ik vraag me af wat beter is, in de "oude"situatie zitten de mistlampen laag en schijnen "onder" de mist door en verlichten de berm erg goed. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe led mistlampen presteren. Vooral bij de RX zitten ze een stuk hoger. Of heeft die aparte mistlampen?

• Leuk
Kijk naar het lichtbeeld als je de mistlampen aanzet, bij de mijne gaan de LED's breder stralen. De klassieke mistlampen heb je niet meer nodig.
Nadeeltje is wel dat je voor en achter tegelijk aanzet, er is geen aparte stand meer voor voor en achter.
Goede tip! Ik ga het vanavond eens proberen.

Nope, geen verandering in lichtbeeld vóór, alleen dus de achtermistlampen.
Ik zal morgen eens kijken of de bedrading (voorbereiding) al wel aanwezig is.

20240929_113732.jpeg
foto 1
20240929_115601.jpeg
2
20240929_115447.jpeg
3

Ok, het voorwiel is eraf gehaald, zo ook (een gedeelte van) het schutbord.
Foto 1: Het gaat om het driehoekig klepje (waar de mistlampen vóór komen/horen te zitten)
Foto 2: Achter het driehoekig klepje is een bekabeld stekker vastgemaakt met zo’n bevestigingsclip
Foto 3: De stekker is afgedopt, ter bescherming tegen (regen)water?
Ik ga ervan uit dat dit de bedrading (voorbereid) is voor mistlampen, maar weet het dus niet zeker.
Misschien iemand die uitsluitsel kan geven?

Lijkt er wel op dat dit het juiste stekkertje is.

Dit is de foto van de aansluiting achterop een mistlampunit:

Screenshot_20240929_150757_Chrome.jpg

Je hebt ook nog een andere lichtschakelaar nodig. Die jij nu hebt, heeft waarschijnlijk enkel een stand voor mistachterlicht.

• Leuk
Heb even rondgesnuffeld… zo’n setje kost rond de 100 euro (vanuit USA excl. 30-35 euro verzendkosten).
Op ALI heb ik het voor dit model niet kunnen vinden.