Alternatief Schokdempers GS450h 2008 (?)

RastaMc

Nieuw hier
28 jul 2015
16
12
3
Beste teamleden.

Het is ons bekend dat de Lexus GS 3e generatie bekend staat voor een niet vertrouwde kwaliteit schokdempers. Dat komt zelfs uit testen naar voren dat dit één van de meest voorkomende problemen is (naast het probleem met de auxiliary electrische oliepomp van de versnellingsbak).

Het is voor mij raak. Ik heb 3 van de 4 schokdemper die zweten. Rechst voor zweet al behoorlijk, zag ik afgelopen zaterdag toen ik een grote beurt aan de auto gaf.

Gezien de betrouwbaarheid van deze schokdempers (als vergelijking, ik heb een Toyota Supra Mk4 die 28 jaar oud is en rijdt nog steeds op de originele schokdempers en die lekken niet...echt kwaliteit!!! 180.000km op de teller) zou ik liever betere kwaliteiten schokdempers hebben.

Weet iemand of er betere kwaliteiten schokdempers bestaan voor de GS450h die GOEDKOPER zijn dan bij die van de dealer of die van ebay.uk? Want deze laatste zijn niet meer aantrekkelijk aangezien ze €350 per stuk zijn, excl verzenden en excl invoerrechten en kosten. Dan ga ik liever naar de stealer.

Ik denk ook aan Tein verlagingskit (hele goede ervaring mee met mijn Celica GT4) maar dan heb ik geen AVS (Active Variable Suspension) meer.
Ik heb al verlaginsveren onder de auto zitten en met de oem schokdempers rijdt de auto als origineel. De tein zijn stugger maar gezien het gewciht van de GS450h weet ik niet hoe de auto gaat voelen. Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt :)
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ha Rasta,

Ik ben ook bang dat de mijne binnenkort gaan zweten en er uiteindelijk aan gaan. Bij mij komt het vooral door de hoes die (relatief) snel scheurt en dus vuil en vocht binnenlaat en de keringen/rubbers sloopt. Ik ben sowieso van mening dat de Toyot/Lexus van '90-'00 de kwaliteit concessie/streven in het kader van marktpenetratie als top prio had; eenmaal in de markt gevestigd >'00 denk ik dat de marge-gedachte/ROI wat meer een rol heeft gespeeld. Als ik kijk hoe mijn '00 IS200 in elkaar zit en mijn '05 GS300 merk je her en der gewoon de bezuinigingen.

Ik vraag mij wel af of er nog verschil zit tussen een 300 en 450h dempers (even los van wel/niet AVS); gewichtstoename is wel significant en wordt dit enkel opgevangen door stuggere veren of hebben we het ook over hele andere dempers?

Loont het inderdaad niet om te kijken naar Bilstein, Tein te kijken? Ik blijf dit even volgen.

Groet,

Rick