Altezza RS200

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik rij sinds een tijdje in een RS200.
Aangezien het een echte japanner (JDM) is staat er bij mij Toyota Altezza op de papieren op ipv Lexus en zit mijn stuurtje aan de andere kant.
Het is een RS200 Z-edition, met 3SGE-blok, een 4 cilinder met ongeveer 210pk's en 73.000km gereden. Alle orginele (japanse) onderhoudsboekje zijn nog netjes aanwezig, dus de kmstand klopt gelukkig.

Eigenlijk is het de auto van mn vriendin, deze heeft hem meegenomen toen ze naar NL verhuisde, maar zij wil nu in iets kleiners gaan rondrijden, dus mag mijn CRXje weg en ga ik er in rondrijden.
Afgelopen week uiteindelijk toch maar een NL kenteken aangevraagd en een beetje lopen ruzi?n met de keurmeester over kleine kentekenplaten.
Hopelijk klopt alles als ik mn kentekenbewijs van de week thuisgestuurd krijg.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer RS200's in Nederland rondrijden, ik heb er nog nooit een gezien...

Welkom!

Ja, er zijn er wel een aantal.... en er is iemand zodadelijk weer stink jaloers hier... hij meld zicht wel :P

Haha inderdaad.

He welkom hier! Ik vraag me af, waarom heb je juist deze auto gekozen? 6 cilinder is toch veel fijner?

gr. koen

Welkom op Het Lexus Forum, Veel plezier met je Altezza. Ik ben benieuwd naar foto's. :D

thanks allemaal, ik zal binnenkort wel eventjes wat fotos maken en posten.

@ Koen: Mijn vriendin is japans en heeft de altezza als verhuisboedel meegenomen, zodoende is die ook BPM vrij :)
Ik vind hem eerlijk gezegd fijner rijden als de 2.0 6 cilinder, hij is een stuk feller (50pk meer)en een IS300 heb ik nog nooit in gereden, dus die kan ik niet vergelijken...

@Jeroen: Ik zal eens kijken of er plek is op de agenda

Ah ok, ja dan is het een ander verhaal. Neemt niet weg dat het een super auto is! :rulez:
Ben wel benieuwd of jouw auto of een IS300 sneller is, jij heb 200 pk dan? Een 300 heeft 214pk.

gr. koen

Ik geloof helemaal niks van dit verhaal.......... ;)

:photo: :photo: :photo:

Dat wil ik zien!!!

Maar je bent natuurlijk altijd welkom op dit forum..
Hier zijn hele open, tolerante mensen aanwezig, wie zelfs een Audi rijder toelaten tot het forum...

@ Koen: op kenteken heeft die 154kw, das ongeveer 210pk volgens mij.
Hij is volgens mij wel een stuk lichter als een IS300, op kenteken is die 1330kg.

@micdee: hahaha hoezo geloof je het niet? is toch niet zo'n vreemd verhaal haha
ik zal ff goede foto's maken zodra ik mn fototoestel gevonden heb (ben hem kwijt...)
gisteravond nog wel even een fototje met de iphone gemaakt, maar die camera suckt...

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Hmm, qua vermogen gelijk en inderdaad is een IS300 bijna 200 kg zwaarder geloof ik. + dat de 2jz zoals in de 300 meer een comfort motor is en de 3sge wel echt een sportblokkie. Ik zal 'm d'r voor geld niet naast durven zetten... :roll:

gr. koen

vette bak!!!
ik denk ook wel dat je sneller bent dan een is300.
je kunt langer doortrekken en je pk/gewicht verhouding is beter bij jou.

Nice nice!!! altezza! ik ben ook jaloers, maar iemand anders nog meer! hahahah oepsss

MAar de altezza is sneller dan de IS300 ivm gewicht en bakverhoudingen en zeker wanneer er nog bochten bij komen...

welkom hier! de jaloerse persoon waar ze het over hebben ben ik! Mijn doel is ook een Altezza hier naar NL te halen, goed dat jullie dat al hebben gedaan, dus zijn er een paar die hier al rondrijden.. minder werk voor mij :P Maar mooie bak! MET sunroof!!!! die vind je ook niet snel... Veel plezier ervan en hoop je op de meeting te zien!

@mlcoolj :

Ik heb gemerkt dat ze bij de RDW niet de makelijkste zijn...
via UK invoeren is nog steeds de weg van de minste weerstand, dus dat heb ik ook gedaan.
dan is het relatief simpel, na lang speuren koplampen gevonden op marktplaats.
enige probleem waar ze moeilijk over gaan doen is de max. aslast.
die staat nergens aangegeven en bij Toyota weten ze die ook niet voor een altezza.
helaas word die van een IS niet geaccepteerd.
na lang zeuren hebben ze zomaar wat ingevult.

heb nu eindelijk mn kentekenbewijs binnen, maar moet nog een keertje terug omdat ze zijn vergeten te vermelden dat grote nederlandse kentekenplaten niet passen... kan ik weer terug...

het kost wat moeite, maargoed het is het waard...

haha zeker waard... ik zal tzt ook via uk gaan, ga niet direct importeren, heb geen zin in meer gedoe... komt wel goed... hoop ik...