Altezza RS200

hey... je hebt de middenste lampjes uit? en is het gelukt met de nummerplaatjes?

mlcoolj zei:
hey... je hebt de middenste lampjes uit? en is het gelukt met de nummerplaatjes?

welke lampjes bedoel je?

jups gelukkig is het met de kentekenplaten gelukt.
ik mag dus legaal met kleine plaatjes rijden :D

heyyy mede altezza rijder,

lekker bakkie he. ;) , ben er zelf zeer tevreden over.
veel plezier ermee

greetz,,

ah ik ben dus niet de enige hier :D

inderdaad ben er erg tevreden over! Jij hebt die TRD voorbumper, dies eigenlijk nog een stukje mooier :rulez:

Ik ben helaas nog steeds op mijn kentekenbewijs aan het wachten... ze zijn zo langzaam bij de RDW...
ze waren vergeten te vermelden dat ik vrijstelling had voor kleine plaatjes... maargoed de auto is het wachten waard

Mooie wagen,is dit motorblok ook uitgerust met het befaamde T-VIS systeem op het inlaat gedeelte? :O
Op mijn toyota carina E GTI zat het wel. [ook 3SGE]. De kenners hier weten wel wat dit is,denk ik.
Veel plezier met je ride. :rulez:

is200 almelo zei:
Mooie wagen,is dit motorblok ook uitgerust met het befaamde T-VIS systeem op het inlaat gedeelte? :O
Op mijn toyota carina E GTI zat het wel. [ook 3SGE]. De kenners hier weten wel wat dit is,denk ik.
Veel plezier met je ride. :rulez:

ik ben er nog niet bekend mee :redface2:

wat houd het in?

Toyota Variable Intake System dacht ik, variabele inlaatbuis lengte.

gr. koen

Leuk geprobeerd maar helaas mis, staat voor Toyota Variabel inductie systeem en bestaat simpel gezegd uit een serie van vlinderkleppen (4 stuks) in het inlaatspruitstuk die iets boven de 4k rpm open gaan om werveling te genereren.
Samen met het vvti zorgt het voor een soort Vtec idee maar dan een stuk minder.
Heb heel kort een Altezza te leen gehad maar en vond de motor niet slecht maar veel te ruw voor een echte lexus en niet sportief genoeg om in een Honda te mogen zitten (maar apart is altijd leuk)

geen flauw idee of die T-VIS heeft.
ik heb naast de altezza ook nog een CRX (del sol).
moet zeggen dat qua sportiviteit ik de altezza motor niet minder vind als de Honda,
210pk uit 2.0 vs. 160pk uit 1.6.
uiteraard heb je in de Honda het gevoel alsof je veel sneller gaat, maar dat komt voornamelijk doordat die veel lager is, je meer ligt dan zit in de auto en bij de mijne de geluidsproductie ongeveer 10x zoveel is.
ik heb ze naast elkaar gehad in een sprintje en we konden niet beslissen welke nou sneller is, nek aan nek.
maar qua gevoel en toeren (gebler, zeker als de VTEC inslaat) lijkt alles snel in de honda hahaha

de motor is inderdaad wat ruw, misschien dat ze hem daarom niet in een Lexus hebben gedaan, maar alleen in de JDM Toyota versie :D
voor de rustige japanners is er de altezza AS200 bedacht

Verhaal is nog iets anders, de altezza bestond al een eeuwigheid in Japan en met heeft er een zes in lijn in gelepeld om hem Lexus waardig te maken (snap je ook meteen waarom een is amper is uit te lijnen, ding is nooit ontworpen voor een loodzware zespitter).

Zet de RS200 motor naast het evengrote aggregaat uit de S2000 en je snapt wat ik bedoel. Beide motoren hebben beperkingen maar ik voor voor die van Honda (en met 9000 toeren in de begrenzer lopen is cool :D )

hehe daar noem je me ook wat... een s2000... ik denk dat er maar weinig auto's zijn die daar tegenop kunnen. :rulez:
een maatje van mij heeft er 1 gehad en die heeft nog steeds spijt dat die hem ooit heeft weg gedaan.
dat rijdt inderdaad echt super, maar is een compleet andere auto als een altezza.
ik ben nu juist blij dat ik meer als 2 mensen kan vervoeren en dat ik ook nog eens wat meer als een kratje bier achterin kan doen haha.

jups een altezza is er al vanaf 1998 in japan. het grappige is dat het hele merk lexus in japan pas vanaf 2005 bestaat.
voorheen was het daar allemaal gewoon toyota, IS=altezza, GS=aristo, LS=celsior, RX=harrier, SC=soarer, ES=windom en LX=landcruiser

mijn vriendin was ook heel erg verbaasd om te horen dat ze in een "lexus" reed haha

hey welkom hier alweer een Tezza erbij leuk hoor in duitsland hebben ze nog een paar Beams blokjes liggen :hi: :hi: