Alweer een video??

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
:cool: Bij mijn weten had een Citroen DS in 1956 dat al, en dan ook nog met de voor- en achtervering gekoppeld. Maar een mooie ouwe mannen bak is het zeker.

Bij het afspelen van de video kreeg ik het gevoel dat er met het geluid iets niet klopte. Af en toe een soort sissend of krakend geluid. Ligt dat aan mijn computer of mijn gehoor of is er bij de geluidopname iets mis gegaan?
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
:cool: Bij mijn weten had een Citroen DS in 1956 dat al, en dan ook nog met de voor- en achtervering gekoppeld. Maar een mooie ouwe mannen bak is het zeker.

Bij het afspelen van de video kreeg ik het gevoel dat er met het geluid iets niet klopte. Af en toe een soort sissend of krakend geluid. Ligt dat aan mijn computer of mijn gehoor of is er bij de geluidopname iets mis gegaan?
ik hoor ook een soort ruis die met de muziek mee ''stoort''
dat ligt in ieder geval niet aan je gehoor @Romke
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
:cool: Bij mijn weten had een Citroen DS in 1956 dat al, en dan ook nog met de voor- en achtervering gekoppeld. Maar een mooie ouwe mannen bak is het zeker.

Bij het afspelen van de video kreeg ik het gevoel dat er met het geluid iets niet klopte. Af en toe een soort sissend of krakend geluid. Ligt dat aan mijn computer of mijn gehoor of is er bij de geluidopname iets mis gegaan?
Iedere Lexus met lucht kan de hoogte aanpassen, (andere merken trouwens ook) maar de mijne heeft een instapfunctie waardoor deze enkele cm's omhoog gaat bij het openen van de deuren. (of bij het uitstappen) Als je gaat rijden of de auto parkeert gaat de auto weer naar normale hoogte. Dat kon de DS nog niet...

Oh en dat sissen in dat deuntje hoort gewoon zo, in 1985 was dat nou eenmaal zo... Luister maar naar Mario tunes op YouTube of zo.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
In- en uitstapfunctie to the max!

Een Tesla-eigenaar vertelde trots dat bij een vervuilde omgeving de luchttoevoer in de cabine kon worden afgesloten en dat dan de druk in de cabine hoger dan de buitenluchtdruk werd gehouden. De functie was echter lastig te vinden in het menu, dat was een issue.
Mijn veertien jaar oude Lexus kan dat ook, vertelde ik, en die doet het dmv een smog-sensor geheel automatisch......doet jouw Tesla dat dan niet automatisch?
 
  • Haha
Waarderingen: RoelVB en Henri27

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Prachtig, als de IS dat kon zou ik niet nadenken over aanschaf van een Lexus met hogere instap šŸ™ƒ

Ik heb 2 DS'en gehad en als die krengen op de grond liggen is het nog een uitdaging om er fatsoenlijk in te komen zonder erin te vallen. Gelukkig had/heeft de DS fauteuils die comfortabeler zijn dan de stoelen die de meeste mensen in huis hebben dus de landing was altijd zacht. Pas als de motor draaide kwamen ze uit ruststand omhoog in rijstand, om vervolgens goddelijk comfortabel over 's lands wegen te kunnen zweven :love:
Toch zaten er meer nadelen dan voordelen aan het bezit van die auto's dus uiteindelijk weer weggedaan, weliswaar met pijn in het hart.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
In- en uitstapfunctie to the max!

Een Tesla-eigenaar vertelde trots dat bij een vervuilde omgeving de luchttoevoer in de cabine kon worden afgesloten en dat dan de druk in de cabine hoger dan de buitenluchtdruk werd gehouden. De functie was echter lastig te vinden in het menu, dat was een issue.
Mijn veertien jaar oude Lexus kan dat ook, vertelde ik, en die doet het dmv een smog-sensor geheel automatisch......doet jouw Tesla dat dan niet automatisch?
De instellingen voor de smog sensor (indien aanwezig) zitten diep verstopt in het menu, helaas weet ik niet meer waar het bij m'n vorige zat, maar het werkte wel.
Overigens zit de sensor achter de grille en deze zou af en toe gereinigd moeten worden, je hebt eigenlijk ook een interieurfilter met koolstof nodig om de smog er uit te filteren bij het recirculeren.
Hier zit het bij modellen 2012+

Ga naar je menu > instellingen > voertuig>

1.jpg


Voertuigaanpassing (sorry voor de wazige foto)

2.jpg


Instellingen van de klimaatregeling

3.jpg


Smogsensorgevoeligheid

4.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno en D43m0n

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Mijn vorige auto (uit Bayern) had ook zo'n automatische recirculatie met smogsensor. Echter kon je daarbij niet zien of deze nu wel of niet actief was, er lichtte altijd slechts 1 led indicator op (Auto). Bij mijn ES is dat beter opgelost, daar gaat behalve de "Auto" led een tweede led branden die aangeeft dat het systeem de recirculatie heeft aangezet. Oog voor detail...