android update Grom Vline 2

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

JANGS450H

Hoort erbij
27 dec 2018
52
18
8
Afgelopen week een update gedaan van het Vline 2 systeem (kosten 35 dollar via Gromaudio) naar android 12. Ik ben nooit echt fan geweest van de brakke software van het systeem, veel uitval, vastlopen, geen beeld ondanks regelmatig updates uitvoeren. Na het installeren van de android update echter, nu nergens geen problemen meer mee tot nu toe. Draai momenteel "android auto" welke automatisch opstart als je de auto start. In het deelscherm heb ik links FM aanstaan en rechts muziek, verbinding is via bluetooth en je smartphone en dit werkt prima. Wellicht is dit een tip voor degene onder ons die ook niet helemaal tevreden zijn over het systeem tot nu toe...
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Goed om te weten dat ie stabiel is.

Ik draai nog op de oude versie, maar had bij mijn 3GS geen grote problemen die je omschrijft. Maar ik gebruik dan ook geen Android Auto, maar gewoon Android van de unit zelf
 
verbinding is via bluetooth en je smartphone en dit werkt prima.
Begrijp ik goed dat je geluid dankzij deze update via Bluetooth loopt? M.a.w. je hoeft je input niet op AUX te hebben staan?

Wat vind je van het volume van bijvoorbeeld Flitsmeister en Google Maps tijdens navigeren t.o.v. het volume van bijvoorbeeld Spotify? Ik heb een ander systeem en ervaar dat Spotify met wat instellingen in de app prima klinkt, maar dat gesproken aanwijzingen van Flitsmeister of Google Maps naar verhouding te zacht klinken om goed te kunnen verstaan. Als ik wat van die apps hoor, zet ik het volume hoger maar daarna is het volume van Spotify bijvoorbeeld wel erg luid. Wat is jouw ervaring hiermee?

De update met verbeterde stabiliteit klinkt zeer goed.
 
Begrijp ik goed dat je geluid dankzij deze update via Bluetooth loopt? M.a.w. je hoeft je input niet op AUX te hebben staan?
Ik ga er vanuit dat bluetooth van de telefoon naar de VLine wordt bedoeld.

Overigens ben ik er ondertussen achter hoe je vanaf de VLine over bluetooth naar de radio kan streamen. Je kan naar de VLine schakelen, enkel audio dus, door de menuknop vast te houden terwijl je in een OEM audioscherm (dus geen menu of navi) zit.
Echter, je kan voor zover ik heb kunnen vinden geen 2 bluetooth apparaten tegelijk verbinden met de radio (telefoon + VLine).
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Da’s een knappe vondst, ik ben ervaringen aan het opdoen met de CarPlayBox. Kan interessant zijn dat we op GoJapan eens de boel naast elkaar zetten en vergelijken, want die update van Grom is vast interessant. Het simpele feit dat er een update is voor een relatief klein bedrag is al heel wat waard. Zo vraag ik me af of de CarPlayBox/Road Top op termijn met een update komt. Vermoedelijk pas indien Apple/Android dat nodig vinden voor CarPlay/Android Auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: ismo en RoelVB
Begrijp ik goed dat je geluid dankzij deze update via Bluetooth loopt? M.a.w. je hoeft je input niet op AUX te hebben staan?

Wat vind je van het volume van bijvoorbeeld Flitsmeister en Google Maps tijdens navigeren t.o.v. het volume van bijvoorbeeld Spotify? Ik heb een ander systeem en ervaar dat Spotify met wat instellingen in de app prima klinkt, maar dat gesproken aanwijzingen van Flitsmeister of Google Maps naar verhouding te zacht klinken om goed te kunnen verstaan. Als ik wat van die apps hoor, zet ik het volume hoger maar daarna is het volume van Spotify bijvoorbeeld wel erg luid. Wat is jouw ervaring hiermee?

De update met verbeterde stabiliteit klinkt zeer goed.
Geluid loopt bij mij via "usb audio player pro" in android auto en verbinding hiermee is inderdaad via bluetooth. Geluidsniveau van FM en maps is gewoon prima en niet te zacht. Het fijne vindt ik momenteel dat als ik in de auto stap ik direct verbinding heb met het internet, vroeger moest dat dan via een hotspotverbinding en daar heb ik nu geen last meer van...
 
Da’s een knappe vondst, ik ben ervaringen aan het opdoen met de CarPlayBox. Kan interessant zijn dat we op GoJapan eens de boel naast elkaar zetten en vergelijken, want die update van Grom is vast interessant. Het simpele feit dat er een update is voor een relatief klein bedrag is al heel wat waard. Zo vraag ik me af of de CarPlayBox/Road Top op termijn met een update komt. Vermoedelijk pas indien Apple/Android dat nodig vinden voor CarPlay/Android Auto.

Yup ben ook op zoek naar welke oplossing in de praktijk de meest ideal optie is qua muziekkwaliteit en gebruikersgemak. Ben benieuwd hoe jullie oplossingen werken en klinken.