Apk

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Met trots kan ik vertellen dat onze Lexus is250 uit 2010 voor het 6e jaar zonder enig probleem door de apk rolt!
Kocht hem met 96.000km op de teller en hij is nu net de 140.000 gepasseerd. Ik vind de remmen nog steeds wat te min en zoek nog naar een goede oplossing. Ook merk ik dat hij wat meer schokt met gas los en weer dr op. Denk aan iets van speling in cardan ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Higgie

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Ik tuf al bijna 15 jaar rond in Lexi, één keer afkeur op een kentekenplaat lampje en 'n keertje op de ruitenwissers (Die vond ik eigenlijk nog prima.).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Dutch88

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Ik tuf al bijna 15 jaar rond in Lexi, één keer afkeur op een kentekenplaat lampje en 'n keertje op de ruitenwissers (Die vond ik eigenlijk nog prima.).
:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL: Ben zelf 21 jaar lang automonteur geweest en weet hoe gevoelig de ruitenwissers liggen. Ik dacht dan altijd "mensen waar hebben we het over 15,- voor een wissertje... Die van de is250 zijn ff duurder dus snap je:oops::ROFLMAO:
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Al bijna 10 jaar tuf ik rond in m‘n eerste Lexus, ook een IS. Tikt misschien eind dit jaar de 200.000km aan. Tot op heden nul keer afgekeurd (“knock on wood”). Wat de remmen betreft, die hebben wel eens onderhoud nodig om de boel gangbaar te maken. Soms ben je te laat en moet er een nieuwe remklauw op. Maar dan remt ie ook wel verdomd goed als je d’r op gaat staan (heb er ook vrij verse Michelin Pilot Sport 5 op liggen, helpt ook wel ;))
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL: Ben zelf 21 jaar lang automonteur geweest en weet hoe gevoelig de ruitenwissers liggen. Ik dacht dan altijd "mensen waar hebben we het over 15,- voor een wissertje... Die van de is250 zijn ff duurder dus snap je:oops::ROFLMAO:

Nee hoor, die zijn helemaal niet duurder:

Zijn de originele die Lexus/Toyota ook gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Al bijna 10 jaar tuf ik rond in m‘n eerste Lexus, ook een IS. Tikt misschien eind dit jaar de 200.000km aan. Tot op heden nul keer afgekeurd (“knock on wood”). Wat de remmen betreft, die hebben wel eens onderhoud nodig om de boel gangbaar te maken. Soms ben je te laat en moet er een nieuwe remklauw op. Maar dan remt ie ook wel verdomd goed als je d’r op gaat staan (heb er ook vrij verse Michelin Pilot Sport 5 op liggen, helpt ook wel ;))
Hey vet toevallig ik heb net voor de zomer 18"pilots 5 dr op gezet. Wat kost een remklauw als ik vragen mag? Voor/achter?
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Nee hoor, die zijn helemaal niet duurder:

Zijn de originele die Lexus/Toyota ook gebruiken.
je bent een Held:love: Eerste setje 4jaar teru heeft mij 110 euro gekost bij een toyota dealer. Begin dit jaar was ik 75,- kwijt. Autoparts (tegenwoordig iets van "Luke"ofzo) kwam met zon leluke dikke aan zetten. Die link van jouw lijken inderdaad de goeie man. Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Metalfreak

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Wat kost een remklauw als ik vragen mag? Voor/achter?
Het was in dit geval een remklauw voor. Dit betrof een ruilexemplaar, dat scheelt behoorlijk met een volledig nieuwe. Die ene klauw kostte €238,81. Montage + kleinmateriaal was €67,19. Dit zijn ex BTW-prijzen. Maar mogelijk is gangbaar maken voldoende. Dat zit op €53,72 ex BTW per as (zo lees ik op de factuur).

Dit was voor de vakantie uitgevoerd, bij terugkomst zijn bij de APK de remschijven + -blokken voor ook vernieuwd (dat was me verteld). Alles bij de dealer laten doen. Het ding remt echt als een malle als ik er vol op ga staan, en dan trap ik ‘m nog niet eens in de ABS, dus het kan nog harder.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
622
93
:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL: Ben zelf 21 jaar lang automonteur geweest en weet hoe gevoelig de ruitenwissers liggen. Ik dacht dan altijd "mensen waar hebben we het over 15,- voor een wissertje... Die van de is250 zijn ff duurder dus snap je:oops::ROFLMAO:
De levensduur van ruitewissers hangt sterk samen met het gebruik er van en de kwaliteit/eigenschappen van het gebruikte rubber. Op een gegeven moment zullen de rubbers allerlei scheuren gaan vertonen als gevolg van materiaalvermoeiing door het voortdurend "omflappen" bij het omkeren van de wistichting. Daaraan voorafgaand gaan ze meestal steeds meer "stotterend" heen en weer - wat bekend staat als "stick slip".

Je kunt in veel gevallen de levensduur aanzienlijk vergroten door de ruitewissers eenmaal per jaar na verwijderen van allerlei viezigheid voorzichtig in te smeren met een siliconenspray. Spuit een klein beetje spray op een doekje en veeg daarmee de wissers af. Daarna bewegen ze een stuk soepeler. Het kleine beetje siliconenvloeistof werkt als smeermiddel waardoor het hakerige bewegen wordt voorkomen. Bij een eerste behandeling doe je dat het best voorzichtig bij alleen de rechter ruitewisser om zeker te stellen dat het echt het gewenste effect heeft - het kan zijn dat de combinatie rubber en siliconen bij bepaalde rubbers niet goed werkt en de ruit onbedoeld "vet" wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
En met dat onbedoeld vet worden (ik heb bovenstaande een tijd geleden gedaan) trek je bij zware regenval steeds een waas over de ruit waardoor je geen drol meer ziet, heel vervelend. Ik had waarschijnlijk heel enthousiast iets teveel siliconen gebruikt. Uiteindelijk heb ik nieuwe Aerotwins besteld, de ruit grondig schoon geschrobd en nu is het weer zoals het bedoeld is (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
En met dat onbedoeld vet worden (ik heb bovenstaande een tijd geleden gedaan) trek je bij zware regenval steeds een waas over de ruit waardoor je geen drol meer ziet, heel vervelend. Ik had waarschijnlijk heel enthousiast iets teveel siliconen gebruikt. Uiteindelijk heb ik nieuwe Aerotwins besteld, de ruit grondig schoon geschrobd en nu is het weer zoals het bedoeld is (y)
Me too.
Gewoon af en toe de wissers schoonmaken met een vochtige doek, en op = op, dus wisselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Gekke is dat ik heel lang met mijn eerste set bladen heb gedaan, 2e set maar 2 jaar en die er nu onderzitten hakkelen idd. Vet irri:rolleyes: