bij de module die
@Johnny Le en ik bijvoorbeeld hebben (er zijn er meer hier op dit forum met dezelfde module) kun je alle CarPlay audio via je fabrieks-Bluetooth afspelen. Dan gaat het CarPlay geluid niet via een aux ingang. Kort gezegd; alle audio blijft digitaal tot aan de versterker.
De kans op spraakverwarring is met dit soort kastjes en verschillende automodellen groot. Veel CarPlay kastjes kunnen ook zelf een Bluetooth verbinding opzetten waarbij het geluid alsnog van kastje naar head unit analoog (via aux) loopt. Het model van je auto bepaalt min of meer al welk soort CarPlay kastje wel of niet geschikt is. Er is best wat keuze en dat is aan de ene kant mooi; voor elk wat wils. De keerzijde is dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien.
Er zijn best wat forumleden die prima ervaringen hebben met Grom’s Vline/Vlite. Dit is volgens mij een Amerikaans product. Er zijn sinds een paar jaar ook meer alternatieven te vinden die veelal hun oorsprong vinden in China. De ervaring op ClubLexus leert dat er wel ondersteuning op de Amerikaanse producten is, ook met firmware updates. Bij het gros van de oplossingen uit China is dat zeer beperkt tot niet aanwezig. Zo hebben
@CTgoldrims ,
@robtp09 en ik een CarPlay kastje van Caroptions. Dat is een bedrijf in Nederland wat ook de inbouw voor je kan (laten) uitvoeren. I.v.m. garantie gevallen leek dit mij iets prettiger dat ik ergens naar binnen kan stappen ipv via een Chinese webwinkel een dispute te openen. Ik vond de instructies te karig, dankzij andere filmpjes kwam ik erachter dit dit kastje van Caroptions eigenlijk van Road Top afkomstig is; een fabrikant uit China.
A.s. vrijdagmiddag is er een minimeet in Enschede, daar kun je zo’n Caroptions/Road Top kastje ervaren. Over het algemeen is de werking van alle kastjes hetzelfde, alleen zit er verschil de ervaring van geluid (aux of Bluetooth) en de bediening met de remote touch interface. Bij Caroptions/Road Top is het bedienen soms best een uitdaging want er is geen muiscursor, de CarPlay interface geeft ook geen “force feedback” bij het kiezen van knoppen zoals het Lexus multimedia systeem dat wel doet. In de praktijk ben je een beetje zachtjes tegen die knop aan het duwen in de hoop dat ie de goede kant op schiet op het scherm.
De Vline is eigenlijk een ingebouwde Android oplossing, die heeft alleen de Internet verbinding van je telefoon nodig. Je kunt daarmee ook CarPlay en Android Auto gebruiken maar dat hoeft eigenlijk niet omdat de Vline een Android oplossing is. Ik ken dit product niet goed genoeg om voor- en nadelen op te noemen, ik weet dat
@RoelVB al jaren erg tevreden is over de Vline.