Artikel aankoopadvies GS

Inderdaad een leuk verhaal. Interessant zijn vooral ook de reacties op het artikel. Kennelijk zijn Lexus rijders mensen met een wat afwijkende smaak. Rijders van andere (Duitse) merken blijken gezien hun reacties het helemaal niks te vinden. Of ze er ooit in gereden hebben, vraag je je wel af gezien die reacties. De auto is anders dan wat ze gewend zijn - en wat de boer niet kent dat eet hij niet :-)

Voor wat betreft de storinggevoeligheid en de noodzaak om bepaalde onderdelen mogelijk wat sneller te vervangen had ik graag een vergelijking gezien met de auto's waarmee hij vaak wordt vergeleken (5, E, A6, XF, S90). Ik denk dat de lijst van onvolkomenheden en zaken waarop te letten bij aankoop daar toch aanzienlijk langer uitvalt. :cool:

Heeft iemand hier ooit gereden met een GS250? Behalve Stefan dan. Daar heb ik al contact mee gehad.
Ik zit er aan te denken om mijn is250 in te ruilen op een gs250. Een gs450h is voor de kilometers die ik rij niet interessant en een jongere Lexus vind ik te duur.
Ik heb nog andere hobby's waar ik liever geld aan uitgeef.
Een v6 met een conventionele automaat geniet bij mij de voorkeur. Acceleratie en verbruik boeit me niets.
Ook een v8 overwogen maar die running costs zijn ook wel weer stukken hoger.
Een GS250 zou in dat geval een mooie opvolger zijn. Of ik blijf lekker doorrijden in de IS250 die ook geen krimp geeft.
Keuzes, keuzes

• Leuk
Waarderingen: levensnevel
Heeft iemand hier ooit gereden met een GS250? Behalve Stefan dan. Daar heb ik al contact mee gehad.
Ik zit er aan te denken om mijn is250 in te ruilen op een gs250. Een gs450h is voor de kilometers die ik rij niet interessant en een jongere Lexus vind ik te duur.
Ik heb nog andere hobby's waar ik liever geld aan uitgeef.
Een v6 met een conventionele automaat geniet bij mij de voorkeur. Acceleratie en verbruik boeit me niets.
Ook een v8 overwogen maar die running costs zijn ook wel weer stukken hoger.
Een GS250 zou in dat geval een mooie opvolger zijn. Of ik blijf lekker doorrijden in de IS250 die ook geen krimp geeft.
Keuzes, keuzes
Zover ik weet is de 4e generatie GS “kaal” weer iets zwaarder dan de 3e generatie; ik vind de 249 pk van de 3e gen GS300 afdoende (1595kg leeg), maar ik weet niet of dat bij meer gewicht en minder vermogen van de GS250 (1635kg) een fijne balans geeft. Bij de V8 (LS430/LS460) gaat al snel het gewicht flink toenemen (grotere koets, meer isolatie, meer gismo’s). 3e Gen GS met 460 is nogal schaars maar qua vermogen(347pk)/gewicht (1710kg leeg) een fijne ratio. Ik weet niet of er van de 4e gen GS ook een 460 is uitgebracht voordat de GSF op de markt kwam. Maar dan zit je sowieso met importeren uit de VS ben ik bang

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bassj