Audi rijder op de kast gejaagd...

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Toen ik in september 2022 naar een andere (luxere) auto opzoek was, stond ook een Audi Q5 op de lijst. Het is uiteindelijk een Lexus NX 350h geworden. Of dit een juiste keuze is geweest? Tja…..Er zijn toch een paar kleine dingen die ik niet verwacht had van een Lexus.
Zoals?
 
Zo af en toe een niet thuis te brengen resonantie cq klapperen van iets . Het banden geluid op sommige typen wegdekken.
En dan het feit dat ik 2x in één maand een lege accu heb gehad. Dat wil ik dan nog wel wijten aan het nog niet gewend zijn aan hybride rijden. Net als een jumpstarter in de auto en een druppellader in de garage. ;)
 
Het probleem van de lege accu lees je veel op (buitenlandse) Lexus groepen/forums.
Het houdt je toch bezig, ik ga volgende week op vakantie en vraag me af of de NX nog start als ik terug kom op het vliegveld.
 
Zo af en toe een niet thuis te brengen resonantie cq klapperen van iets . Het banden geluid op sommige typen wegdekken.
En dan het feit dat ik 2x in één maand een lege accu heb gehad. Dat wil ik dan nog wel wijten aan het nog niet gewend zijn aan hybride rijden. Net als een jumpstarter in de auto en een druppellader in de garage. ;)
Ik hoorde bij mij ook een keer iets rammelen/klapperen maar dat bleek de laadkabel te zijn die onder de bagageruimte opgeborgen was.
Accu probleem hoop ik niet mee te gaan maken, maar ik voldoe wel aan het profiel van mensen die hier wel problemen mee hebben nl veel korte ritjes. Hoe dan ook zou je dit niet verwachten bij een Lexus.
Maar goed, dit is hier verder off-topic dus laten we het hier maar bij voordat de moderator weer aan de slag gaat.
 
Dat is zijn goed recht (hij weet ten slotte niet beter :trollface: ) maar hij laat geen kans voorbij gaan om neerbuigend te doen over mijn "Toyota-plus" en dat een Audi "toch echt heel wat anders is".
Ieder zijn of haar ding. Maar als je collega blijft zannikken kun je bijvoorbeeld zeggen dat een Audi ook maar een gepimpte Skoda is. Of je zegt dat je serieus hebt overwogen om een Audi te rijden maar dat je eisen te hoog zijn en Audi daaraan niet voldoet en je zodoende toch weer bij een Lexus uitkomt.
 
Genoeg betrouwbaarheids rapporten/testen waar je hem mee om de oren kunt slaan toch?
 
Of je zegt dat je serieus hebt overwogen om een Audi te rijden maar dat je eisen te hoog zijn en Audi daaraan niet voldoet en je zodoende toch weer bij een Lexus uitkomt.
Ik vind dit wel een sterke :trollface:.

En geloof het of niet, ik heb niet blind of "uit gewoonte" een Lexus zomaar vervangen door een nieuwe Lexus. Ik heb serieus product onderzoek gedaan. Met name ingegeven door de flinke kwaliteitssprong en -beleving die de VW Polo (AW) gemaakt heeft t.o.v. het vorige model (6R). Ik heb wat Mazda's, BMW 3-serie en een aantal Volvo's V60 bekeken en bereden. De V60 (als PHEV) kon me nog 't meest bekoren, maar 1x een ritje in een IS300h en ik voelde me gelijk thuis en op m'n gemak :love:.
En oke, oke, ik heb ook heel even (vanwege die Polo-upgrade-ervaring) gekeken waar ik in de buurt een proefrit zou kunnen maken in een A4 Avant/A5 Sportback. Maar zover kwam het toch niet :giggle:.

En als ik dan die zin hier helemaal bovenaan lees; true, guilty as charged :LOL: