Audio geen geluid (Mark Levinson)

MustafaO

Nieuw hier
24 sep 2022
2
0
1
Hallo allen,

Sorry dat ik een nieuwe onderwerp heb aangemaakt ipv doorschrijven op de bestaande onderwerpen.
Ik ben hier nieuw. Ik heb sinds april een IS220d (2de gen) uit 2006.
Ik ben zeer tevreden over de auto echter ik heb sinds een aantal weken een probleem met de audio (Mark Levinson) (met nav en touchscreen).
Ik heb hier en elders op internet veel gezocht en verschillende dingen/tips gelezen.
Het probleem is dat het geluid van de audio is weggevallen en bij het starten van de auto een "plop" geluid uit de speaker komt en de CD's krijg ik er niet meer uit.
Aan de hand van de eerdere berichten enz. heb ik de audio losgehaald en de versterker los gehaald.
De versterker heb ik open gemaakt en laten drogen en ook schoongemaakt met een kwast en wat lucht.
Er zat wel wat vocht in de ruimte bij de versterker.
Vocht is nu weg maar het probleem is nog steeds het zelfde.
Ik wil het probleem eerst definitief vinden voor ik een nieuwe/gebruikte versterker ga aanschaffen.
Kan iemand mij hiermee helpen om een andere Mark Levinson versterker aan te sluiten en te kijken of dit het probleem oplost?
Ik wil nog een Reboot proberen echter ik kan niets vinden over hoe je het systeem moet rebooten.
Dank alvast.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Vocht in de ruimte lijkt mij niet goed. Was de binnenkant ook vochtig? Vocht kan onherstelbare schade veroorzaken, ook als het daarna weer is opgedroogd.

Hopelijk vind je spoedig een oplossing.