Audio upgrade lexus gs300 2008

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Hallo Liefhebbers,

Even een vraagje.. en heb al veel dingen op de verschillende websites bekeken...maar het blijft een beetje twijfelachtig.
Ik wil mijn Speakers upgraden de vraag is natuurlijk welke Speakers en merk zich hier het beste voor leent...en kan ik overal gewoon 4 ohm Speakers gebruiken of moet ik ook ergens een 8 ohm plaatsen...mijn auto lexus gs300 2008 President. Met natuurlijk de mark levinson 10 speaker installatie met sub.
Alles is welkom aan ideeën

Alvast bedankt
Rene
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Lastige vraag. Audio is natuurlijk erg smaak gevoelig. Ik vond persoonlijk de ML in mn 3GS erg goed en zelfs ietsje beter dan wat er in de 4GS zit.

Wat mis je cq hoop je te bereiken met een upgrade?
Heb je al uitgebreid ‘gespeeld’ met de equalizer en andere audioinstellingen?
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
He,

Zit soms wat teveel midden in...beetje je audiofiel hahajajaja. Hwt is een mooi systeem en klink goed..maar voor mij kan het altijd beter...zat te denken aan audison apx serie en een subwoofer audison aps 10".
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Hallo mensen,

Even een update dan wordt het duidelijker denk ik..de speakers zijn allemaal papieren cone en foam rand hier wordt het geluid niet beter van aftermarket hebben een bewerkte stijvere binnenkant met rubber omranding..de dashboard speakers zijn klein als je die groter maakt krijg je meer lucht verplaatsing en alles is beter hoorbaar..zou ik alleen die speakers doen dan verander ik het karakter en dynamiek van het geluid door 2 verschillende soorten speakers heen te plaatsen dit moet niet..dus alles moet dan in de zelfde speakerlijn door de hele auto heen waardoor het geluid weer goed wordt...verander ik 8 ohm met 4 ohm speakers krijg ik een beetje wattjes van de versterker kado dus meer watt over de speakers...dit is waarom ik een upgade wil doen .daarom mijn vraag of mensen bv goede pas speakers hebben voor het dashboard want dit is een k... maat en of de versterker op alle kanalen 4-8 ohm doet

Gr rene