Auto doet helemaal niks.

luukschrama

Nieuw hier
23 mei 2024
4
2
1
Goedemiddag,

Ik ben vandaag thuis gekomen na mijn vakantie waardoor mijn auto circa 3 weken stil heeft gestaan. Net wil ik in mijn auto stappen maar hoe doet niks. Zo erg dat zelf de sleutel de auto niet kon ontgrendelen en ik deze met het sleuteltje heb moeten openen. Contact krijg ik niet maar ook lampen, claxon of signaaltjes op het dashboard werken niet. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.162
4
884
113
Idd. accu dood na drie weken, komt door alle elektronica die aan blijft staan ook al staat de auto uit.
Denk aan alarm, afstandsbediening etc. Waarschijnlijk ook al een wat oudere accu? En indien de accu echt helemaal leeg getrokken is dan kan het ook zijn dat hij kapot is, lood / zink accu's vinden helemaal leeg trekken niet leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

luukschrama

Nieuw hier
23 mei 2024
4
2
1
Idd. accu dood na drie weken, komt door alle elektronica die aan blijft staan ook al staat de auto uit.
Denk aan alarm, afstandsbediening etc. Waarschijnlijk ook al een wat oudere accu? En indien de accu echt helemaal leeg getrokken is dan kan het ook zijn dat hij kapot is, lood / zink accu's vinden helemaal leeg trekken niet leuk.
Accu is 9 maanden oud ongeveer.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
181
101
43
Tja, dat overkomt de beste wel eens. (Ook met een nieuwe Lexus)
Heb je nog recht op gratis lexus hulpdienst?
Anders bij een garage in de buurt even vragen of je de startbooster mag lenen.
Of er zelf een aanschaffen voor de volgende keer. (Dat is sowieso geen slecht idee)
En mss is een druppellader het overwegen waard.
 

luukschrama

Nieuw hier
23 mei 2024
4
2
1
Tja, dat overkomt de beste wel eens. (Ook met een nieuwe Lexus)
Heb je nog recht op gratis lexus hulpdienst?
Anders bij een garage in de buurt even vragen of je de startbooster mag lenen.
Of er zelf een aanschaffen voor de volgende keer. (Dat is sowieso geen slecht idee)
En mss is een druppellader het overwegen waard.
Nee hij is van 2012 en gaat binnekort de deur uit voor een andere auto.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
966
502
93
De 12v accu is vrij klein en je hebt een vrij grote kans dat die inderdaad leeg is na 3 weken stilstaan. Dit is in ieder geval zo bij mijn 2015 Auris en 2017 GS
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
929
1
555
93
Accu is 9 maanden oud ongeveer.
Nee hij is van 2012 en gaat binnekort de deur uit voor een andere auto.
Is het inmiddels gelukt om de auto aan de praat te krijgen?

Als de 12V accu pas 9 maanden oud is dan is het waarschijnlijk gewoon helemaal leeggelopen. Is ie stuk? Dan gok ik dat je daar nog garantie op hebt.

Om de auto aan de praat te krijgen heeft je 12V accu alleen even wat hulp nodig van een andere auto met een paar startkabels. Het enige wat je 12V accu nu net niet kan doen is de nodige veiligheidsprocedures uitvoeren om het hybride systeem te activeren. Zodra dat gelukt is neemt de hybride accu het over en kan deze de 12V accu op zijn beurt weer opladen. Zorg dan wel dat je minimaal een half uur (liefst iets langer) de auto op "Ready" laat staan. De brandstofmotor zal af en toe aan slaan om de hybride accu weer op te laden die op zijn beurt de 12V accu weer oplaadt. Als je geen oprit hebt waarop je dit verantwoord kunt doen, kun je ook een tijdje gaan rijden, zolang je de auto maar niet uit zet in de tussentijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

luukschrama

Nieuw hier
23 mei 2024
4
2
1
Is het inmiddels gelukt om de auto aan de praat te krijgen?

Als de 12V accu pas 9 maanden oud is dan is het waarschijnlijk gewoon helemaal leeggelopen. Is ie stuk? Dan gok ik dat je daar nog garantie op hebt.

Om de auto aan de praat te krijgen heeft je 12V accu alleen even wat hulp nodig van een andere auto met een paar startkabels. Het enige wat je 12V accu nu net niet kan doen is de nodige veiligheidsprocedures uitvoeren om het hybride systeem te activeren. Zodra dat gelukt is neemt de hybride accu het over en kan deze de 12V accu op zijn beurt weer opladen. Zorg dan wel dat je minimaal een half uur (liefst iets langer) de auto op "Ready" laat staan. De brandstofmotor zal af en toe aan slaan om de hybride accu weer op te laden die op zijn beurt de 12V accu weer oplaadt. Als je geen oprit hebt waarop je dit verantwoord kunt doen, kun je ook een tijdje gaan rijden, zolang je de auto maar niet uit zet in de tussentijd.
Het is allemaal weer gelukt. Even een half uurtje door de polder gereden en rijd weer zoals hij altijd deed. Bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa