Auto importeren stappen op een rij

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Wat is de te verwachten "winst"?

Is het VEEL goedkoper, of iets goedkoper? Dat heb ik nog niet kunnen lezen op deze site.
Ik zie bijv. een mooie IS250 veel goedkoper in DLD. Maar wat gaat de BPM zijn? Kan ik afgaan op de diverse site, of krijg ik bij de belastingdienst de schrik van mijn leven....... Dit door uitvoeringverschillen, opties, etc.

Ik zoek geen antwoord op bovenstaande vraag, maar een benadering. Is het bijv. 10% goedkoper?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
dennisb zei:
mlcoolj zei:
heb het verhaal nog eens doorgelezen.. ik vind het sticky material. Alleen... zou je die website met die handige tips willen/kunnen uitzoeken? dan is je stappenplan helemaal compleet... Thanks! :rulez:


De site was http://www.autotelex.nl/products/autoimport

De prijs ?15,95, dus daar zat ik goed in de buurt met ?16,- :)


Ik hoop dat veel mensen er iets aan hebben. :rulez:


Een aangifte regelen via AutoImport kost ? 19,95 (incl. BTW). U heeft daarna het BPM-aangifteformulier direct in uw bezit. Importeert u regelmatig voertuigen? Dan kan AutotelexPRO interessant zijn voor u.
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
blue-eyes zei:
Wat is de te verwachten "winst"?

Is het VEEL goedkoper, of iets goedkoper? Dat heb ik nog niet kunnen lezen op deze site.
Ik zie bijv. een mooie IS250 veel goedkoper in DLD. Maar wat gaat de BPM zijn? Kan ik afgaan op de diverse site, of krijg ik bij de belastingdienst de schrik van mijn leven....... Dit door uitvoeringverschillen, opties, etc.

Ik zoek geen antwoord op bovenstaande vraag, maar een benadering. Is het bijv. 10% goedkoper?

Mijn eigen voorbeeld:
LS400 uit mei 1996 met 109kkm :? 5000,--
BPM: ? 311,--
RDW kosten: euug iets van 100,-- of zo ? weet ik niet echt nl.
Transport: ?318

In nederland zijn er geen goede LS?n te vinden en al helemaal niet voor een betaalbare prijs.
Ik heb hiervoor gekeken naar een tweetal andere LS?n in Duitsland.
Een ervan staat nu bij een handelaar in NL op autoscout te koop voor ? 10.950,-- terwijl hij te koop stond voor ? 6800,-- voor '95 er met 89kkm ....
Een andere heb ik toch niet gedaan maar was op zich een goede deal: 6800,-- voor 09/97 met 172kkm. Alles gedaan en gefixed.

Eigenlijk is het zo dat er geen goede LS?n te vinden zijn in NL met die leeftijd. Diegenen die er wel zijn komen uit Duitsland.

Hoe het zit met IS en andere reeksen weet ik niet. In mijn geval was er eigenlijk geen andere optie als ik wat leuks wilde hebben.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
je kunt afgaan op wat er op de sites staat, echter hangt het ook een beetje af van hoe die formulier is ingevuld, als je het formulier daar bij de rdw in laat vullen dan hangt het gewoon af van wie dat voor je invult, soms word je gematst, soms weer niet... en ja, het hangt af van de opties wat er op de auto zitten. Volgens mij is het altijd wel goedkoper, maar hoeveel weet ik niet, voor mij is dat niet belangrijk omdat een Altezza hier niet te krijgen is... wel loont het om zoveel mogelijk zelf te doen...

Verder is er ook verschil in auto's die uit de EU komen en niet EU. invoerkosten verschillen FORS.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb even gekeken naar een IS2007, daar moet ik, als ik de auto standaard invoer (sport) 3000 euro voor aftikken (volgens autoweek).


Kijk ik op marktplaats maakt het niet zoveel uit, sommige duurder, sommige goedkoper. Het zal dan meer de mix zijn van uitrusting en KM stand.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja dat bedoel ik ook :p Maar inderdaad... je zult er mazzel mee moeten hebben...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Een tijd geleden was er een bericht in de media dat importeren vooral scheelt bij de jongere auto's van de wat luxere klassen en zeker bij de echte luxe klassen. Er werden berekende bedragen genoemd van ? 2k-8k, maar dan natuurlijk op een prijs boven de ? 25k.
Opties wordt in sommige gevallen naar gekeken. De opties zou je uit/af de auto kunnen halen en deze leeg importeren bij de RDW. Let op: wel met een achterbank, anders komen die zitplaatsen niet op kenteken te staan.

Wat mij opvalt met auto's in het buitenland is de verhouding km-stand/leeftijd/prijs/opties.
Tot nu toe heb ik alleen bijzondere modellen geimporteerd, maar zou zeker over de grens kijken voor een "normale" auto en een berekening maken.
;)
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Waar je ook rekening mee moet houden is het feit dat er gewoon veel meer keus is in bv Duitsland.
De markt is groter dus zijn er meer verkocht.

Sommige types vind je hier gewoon niet (meer).
En mijn (korte) persoonlijke ervaring is dat Duitsers beter omgaan met hun spullen. Daarnaast schijnt het belastingtechnisch makkelijker te zijn om zo'n relatief dure auto ernaast te houden in Dld.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Eens, de markt is daar vele malen groter.

Ik denk wel dat je goed moet zoeken, dat de kans groter is een leuk model te vinden tegen goede prijs.
Maar wat ik tot nu toe heb gezien, maakt het voor een IS250 uit 2007 niet zo veel uit, zoals gezegd soms nog duurder, meer zelfs meer KM's!
Verschil kan zijn dealer verkoop in DLD tegen particulier in NL (toevallig de wagen die ik keek was dealer in NL).

Ook hier komen koopjes los.....

Je moet goed zoeken en hopen op een afgeladen wagen. In nederland is het aanbod idd niet zo groot.
Uitrusting is veelal gelijk, zijn maar een paar uitvoeringen, veelal lease, veelal dus in de business luxery.

Voor de Audi A5, waar ik meer en meer in ge?nteresseerd ben lijkt het verschil evidenter te zijn.
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Nog een korte update: betalen gaat inderdaad niet meer.
Papieren worden verzameld en naar Veendam verstuurd.
Vandaaruit email met factuur.
Zodra factuur betaald is gaat het ongeveer 4/5 werkdagen duren.
 

AndreISF

Nieuw hier
22 jun 2012
2
0
0
Goede handleiding.. Het importeren van een auto is niet (heel) moeilijk, maar je moet het wel even weten.

Een paar maanden geleden heb ik mijn ISF ge?mporteerd uit Duitsland..ondanks dat hij aan de andere kant van Duitsland stond, was het toch de moeite waard. Binnen 3 weken stond mijn mooie lexus voor de deur te glimmen met een mooi NL kenteken.

Handige links die ik heb gebruikt:

Auto zoeken: http://webmobile.de en http://ebaymotors.de
Aanvragen eendagskenteken: RDW
Stappenplan importeren van een auto: 5-stappen plan

Al met al is het importeren van een mooie (dikke) lexus zeker de moeite waard :worship:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
blue-eyes zei:
dennisb zei:
mlcoolj zei:
heb het verhaal nog eens doorgelezen.. ik vind het sticky material. Alleen... zou je die website met die handige tips willen/kunnen uitzoeken? dan is je stappenplan helemaal compleet... Thanks! :rulez:


De site was http://www.autotelex.nl/products/autoimport

De prijs ?15,95, dus daar zat ik goed in de buurt met ?16,- :)


Ik hoop dat veel mensen er iets aan hebben. :rulez:


Een aangifte regelen via AutoImport kost ? 19,95 (incl. BTW). U heeft daarna het BPM-aangifteformulier direct in uw bezit. Importeert u regelmatig voertuigen? Dan kan AutotelexPRO interessant zijn voor u.

Formulier downloaden en zelf invullen kost niets, alle info over invoeren vind je bij de belastigdienst
zie onderstaande link voor het formulier
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1plfol.pdf
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Nog een korte update:
woensdag rdw keuring, donderdag email met factuur en dus ook spoedbetaling.
Maandag erop via rdw online(inloggen met digiid) al te zien met kenteken.
Echter pas op opvolgende donderdag daadwerkelijk kentekenbewijs in de bus.

Op rdwonline stond apk verloopdatum op 1ste toelating (dus in '96) plus 3 jaar.
En aangezien men automatisch na 2 maanden van verlopen apk een bekeuring krijgt, verwachtte ik in de post gelijk twee brieven van de rdw: een kenteken en een prent...

Dus gebeld en de mand van de rdw vertelde me dat hij geen datum zag staan bij de apk verloopdatum, deze was dus leeg als het ware ipv 13-05-99.
En hij vertelde me dat die 2 maanden niet klopte , dat dat 1 week moest zijn....
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Klopt, na invoer/keuring bij de RDW moet je binnen 1 week de auto APK laten keuren.
Dus vooraf een APK check doen, dan invoeren, om eventuele punten aan te pakken.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Dat hangt af van het bouwjaar, de catalogusprijs en de opties die erop zitten. Aan de hand vd leeftijd is er korting te krijgen op de hoogte van het bij te betalen BPM-bedrag (consumptie-belasting, niet te verwarren met omzetbelasting).