Auto loopt stationair 2000 toeren

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Beste forumleden,

Sinds zo'n anderhalve maand bezit ik een RX 300 uit 2001, echter heb ik niets anders dan ellende met deze auto.

Na een paar weken kwam de auto stil te staan, hij wilde niet meer starten. Bij starten maakte de motor zo'n weinig toeren, waarna deze direct afsloeg.
Een garagebedrijf heeft geconstateerd dat de gasklep niet meer goed functioneerde en heeft deze vervangen. Nu zou je verwachten dat de problemen zijn opgelost, echter draait de motor nu stationair 2000 toeren. Dit rijdt erg ongemakkelijk en de auto zit eigenlijk constant hoog in de toeren.
Het garagebedrijf heeft de auto onderzocht, maar kan de oorzaak niet vinden.

Hierop heb ik mijn auto naar een ander garagebedrijf gebracht (zij hebben veel ervaring met Toyota en Lexus) en ook zij kunnen naar twee dagen onderzoek niks vinden. De computer geeft geen fouten aan en de monteur denkt dat het een mechanisch probleem is.

Wie herkent deze klachten en heeft misschien een oplossing?

Ondertussen weet ik niet meer wat ik met de auto aan moet, ik loop ondertussen helemaal leeg op deze auto.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ik zou zeggen, ga er eens mee naar een Lexus garage, die hebben ook wat ervaring met Lexus.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Foutieve gasklep ge?nstalleerd? Mechanische gaskabel of fly-by-wire? Ecu gereset?
Om maar wat te noemen.
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Bedankt voor het meedenken!

Na een snelweg rit had ik ineens een Kerstboom aan lampjes. Nu blijkt na het uitlezen door mijn vaste garage, dat de eerste garage de verkeerde gasklep heeft gemonteerd!

Maandag wordt er een OEM gasklep gemonteerd, ik hoop dat alles daarmee is opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Het is gelukkig opgelost! Mijn garage heeft de juiste klep gemonteerd en hij loopt weer goed :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich