Automatisch B-stand

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Beste mede CT'ers,

Ik heb een vraagje, ik heb af en toe dat tijdens het rijden, dat de CT vanzelf (denk ik) naar de B stand schakeld.
Ik kan namelijk nergens terug vinden in de handleiding o.i.d. Dat zoiets gebeurd. Ik gebruik de CT voornamelijk in de ECO mode, dus dan start het ook op in de ECO mode elke keer.
Maken jullie dit ook mee?
 
21 jan 2014
250
17
0
Zer0ne,

Ik heb die ervaring niet.

Ik rij meestal in de Eco of standaard mode. Sport gebruik ik alleen als ik "FF snel" op een provinciale weg ergen voorbij wil.
De berg versnelling (B) zorgt er voor dat je meer afremt op de motor. Op het moment dat je de B kiest werkt je CruiseControl ook niet.

Erik
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
wat bijzonder dat de bak zelf een keuze maakt ,
wellicht een bezoekje aan de dealer waard of het Lexus info centre bellen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
B-stand dien je echt manueel te selecteren. Of je doet toch echt zelf iets verkeerds (onbewust) of de elektronica is 'messed up'. Kan verder geen gelijkwaardige ervaringen vinden hiermee, dus misschien een poosje goed opletten, en anders naar de garage als hierboven genoemd. Het kan overigens in technische zin niet veel kwaad, maar je verbruik neemt wel toe hierdoor.
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Zer0ne,

Ik heb die ervaring niet.

Ik rij meestal in de Eco of standaard mode. Sport gebruik ik alleen als ik "FF snel" op een provinciale weg ergen voorbij wil.
De berg versnelling (B) zorgt er voor dat je meer afremt op de motor. Op het moment dat je de B kiest werkt je CruiseControl ook niet.

Erik


hier heb je je antwoord MrVraamsdonk .....
staat gewoon op deze pagina maatje :thumbsup:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Dank jullie voor de input, ik ben op hoogte dat dit de motorrem is en dat de CC niet meer werkt wanneer deze op de B stand staat.
Fijn dat jullie kunnen bevestigen dat dit niet automatisch kan, misschien is het toch dat ik het zelf onbewust overschakel.

Om te beginnen had ik de B stand namelijk verkeerd begrepen, ik had namelijk gelezen dat de Brake mode de accu sneller doen opladen.
Maar dat blijkt dus echter niets van waar te zijn.

De B stand gebruik ik icm de Sport Mode, zodra ik mijn voet van de gas haal, dan dropt de toeren namelijk niet naar 1000/0rpm waardoor ik wel direct weer op toeren ben/vermogen heb. Enige nadeel is dat het afremt šŸ˜‰
 

sjeesKees

Nieuw hier
11 dec 2015
20
0
0
Ik denk dat je enigszins wel blij mag zijn dat het afremt als je op vermongen blijft ;)

Mooi dat het is opgelost. Nouja, alles bleek naar behoren te werken. :p
 

Dino286

Nieuw hier
30 jul 2012
23
0
0
Toch.........
ik heb sporadisch hetzelfde probleem. Nou ja probleem...
Maar ik denk omdat dit komt doordat ik die B-stand bij het naderen van stoplichten regelmatig gebruik.
En af en toe, als de pook in de D-stand staat, remt de motor af alsof de B-stand wordt gebruikt.
Oplossing: even de CC uit en weer aanzetten.
 

Alexander68

Nieuw hier
31 mrt 2016
21
0
0
B-stand gebruiken bij nadering van stoplichten heb ik ook vaak bij de CT gedaan.
Wat jij beschrijft met de pook in de D-stand is eveneens herkenbaar.
Maar dan ook zonder dat de CC aanstaat.

Behalve dat de B meer op de motor afremt ga ik ervan uit dat het verder geen kwaad kan.