Automatisch deuren sluiten bij wegrijden

Dirk_S

Hoort erbij
12 apr 2024
48
59
18
Als ik m’n NX 5 meter achterwaarts de oprit af rijd en stop om iemand te laten instappen, zijn de deuren vergrendeld en moet ik ze altijd eerst ontgrendelen voordat de persoon kan instappen.

Bij m’n vorige auto gingen de deuren pas op slot bij 20km/u.
Ik heb de handleiding doorgeworsteld maar ik zie geen mogelijkheid om het anders in te stellen.
Weet iemand hoe je dit kunt instellen?
 
Laatst bewerkt:
Hele grote kans dat de dealer dat kan instellen, of iemand met Techstream of mogelijk met de app Carista.

Bij mijn GS uit 2009 kon dat iig worden ingesteld dmv Techstream
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S
Het gedrag van het sluiten van de portieren in de NX kun je instellen. Onder voertuig aanpassen.
Kijk ook eens naar youtube-tjes van Northside Lexus NX. Tutorial part 2 . 2.27
 

Bijlagen

  • IMG_1539.png
    IMG_1539.png
    2 MB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Het gedrag van het sluiten van de portieren in de NX kun je instellen. Onder voertuig aanpassen.
Kijk ook eens naar youtube-tjes van Northside Lexus NX. Tutorial part 2 . 2.27

Dankjewel, de filmpjes kende ik nog niet. Super handig.

Die knop had ik zelf ook al gevonden maar mijn auto ’gedraagt‘ zich niet zoals in het filmpje wordt uitgelegd.
Volgens het filmpje zou de deur pas sluiten bij 3 miles/hour als de knop uit staat. Dat zou prima zijn.
Maar die van mij zit meteen op slot als de knop uit staat.
Ik zal ’m eens aan zetten, kijken wat die dan doet.
 
Ik zou ook denken dat je ‘doorlock shift from P’ , ‘deur dicht bij stand uit P’ uit moet vinken. Maar wanneer het dan wel dicht gaat weet ik zo niet meer.
Ik heb het vanaf begin aan gevinkt, vind ik veiliger als de deuren gelijk sluiten, als de auto uit P komt.

Even een update:
Ik heb nog een youtube-je en daarin wordt gemeld dat het sluiten van de portieren bij snelheid niet meer in de nieuwe versie Lexus NX zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben erachter.
Het filmpje van Northside is de juiste.
3 Miles/hour is minder dan ik dacht. Als ik m’n best doe om heel langzaam achteruit te rijden blijven de deuren open.
Die 3 Miles/hour staat niet in de handleiding maar dat zegt de dame van Northside in het filmpje.

Bedankt voor het meedenken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexy
Je hebt al aardig wat info maar hierbij nog 2 printscreens ut de manual van de NX 300 h. Je kunt dit bij dit type zelf instellen. Je kunt het op basis van snelheid of bv op basis van het schakelen naar bv D of uiteraard helemaal uit laten. Zie Bijlage . Succes
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240529-211919.png
    Screenshot_20240529-211919.png
    391,9 KB · Weergaven: 46
  • Screenshot_20240529-211902.png
    Screenshot_20240529-211902.png
    255,9 KB · Weergaven: 47