Automotisch slot bij rijden LS600h 2007

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
1: Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat mijn passagiers gewoon aan de handgreep hun deur kunnen openen? Nu moet men elke keer EERST het “unlock” knopje indrukken, óf handmatig het “slotje” met het rode vakje open trekken voordat de hendel de deur opent. Zeer omslachtig en potentieel zelfs onveilig.

2: Daarnaast: is het in te stellen dat met mijn keyless entry alle deuren automatisch openen als ik mijn deurgreep pak? Ik ervaar het als omslachtig dat ik eerst de deur moet openen, om vervolgens het unlock knopje in te drukken voordat mijn bijrijder kan instappen.

Hartelijke groet, Felix
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Ja, dit kan allemaal door de dealer geprogrammeerd worden, of met Carista. Had ik ook aangepast bij mijn LS 600h.
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Op pagina 22 staat dat de voordeuren ondanks het “op slot staan” geopend kunnen worden door aan de hendel te trekken. Dat is bij mij voor de passagiers kant in ieder geval niet het geval. Voor de bestuurders kant wel.
Het scheelt al dat ik nu met de handleiding heb kunnen instellen dat de deuren van t slot gaan als ik naar P schakel, maar ik blijf het gek vinden dat de bijrijder anders eerst op de unlock knop moet drukken, voordat de hendel doet wat hij moet doen.
Even bellen met de dealer maar, want ik vind dat een veiligheids issue.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
Ik heb er ook mee zitten stoeien; de auto gooit alle deuren op slot wanneer je sneller gaat dan 20 km/h of zo. Als ik stop en de motor uit zet (contact uit) kan ik mijn deur met de hendel openen. De ander deuren blijven dan op slot en dat is niet handig, moet anders kunnen.

In mijn boekje staat wel dat wanneer de auto aan een sterke schok wordt blootgesteld, alle portieren ontgrendelen (pagina 78 handleiding LS600h 2010-2013). Dus bijvoorbeeld bij een aanrijding.
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Ik heb er ook mee zitten stoeien; de auto gooit alle deuren op slot wanneer je sneller gaat dan 20 km/h of zo. Als ik stop en de motor uit zet (contact uit) kan ik mijn deur met de hendel openen. De ander deuren blijven dan op slot en dat is niet handig, moet anders kunnen.

In mijn boekje staat wel dat wanneer de auto aan een sterke schok wordt blootgesteld, alle portieren ontgrendelen (pagina 78 handleiding LS600h 2010-2013). Dus bijvoorbeeld bij een aanrijding.
Dat laatste ga ik niet uitproberen 😅