Autosleutel

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Met mijn autosleutel kan ik de auto unlocken en de kofferbak openen, echter lukt het me niet om hem op slot te zetten.

Is dit een herkenbaar probleem voor iemand?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik ga er even vanuit dat je de AB gebruikt van de sleutel. Deed e.e.a. het voorheen wel?

Als je niet kunt 'locken', blijft veelal een servo van een deurslot 'hangen'. Je kunt dat testen door bijvoorbeeld alle deuren (behalve bestuurdersportier) handmatig op slot te doen (dus van binnenuit) en daarna met AB weer afsluiten. Als het afsluiten dan wel lukt, kun je 1 voor 1 de deuren uitsluiten tot je de bewuste deur tegenkomt.

Normaal gesproken hoor je twee sets sleutels te hebben met AB, doet de 2e set het ook niet?
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb ??n sleutel met AB, ??n volwaardige sleutel zonder AB en een garagesleutel.
De deurentest heb ik gedaan, maar ik ben helaas niets wijzer geworden.

Vandaag even langs Lexus Amersfoort gereden en zij gaven aan dat de sleutel niet meer goed. Ik heb een nieuwe sleutel besteld, die waarschijnlijk een klein vermogen kost..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dan is waarschijnlijk het drukmechanisme (knopje) vuil of iets dergelijks... Veelal loont het de boel even open te schroeven om een kijkje te nemen, maar ik (hoop) ga er vanuit dat de dealer dat heeft gedaan... Dit kan idd een flinke rib uit het lijf kosten...
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Knopje lijkt het echt niet meer te doen. Vraag me af of ik er een Lexus sleutelhanger bij krijg, bij zo'n duur stukje plastic, staal met een chipje.:)