Autoweek duurtest IS300h 2019

Yep, dat en traagheid. Ze weten gewoon niet dat je anders rijdt met een cvt, dus ook niet volgas geeft, en dat de cvt niet de snelheidsbeleveing heeft van een gewone versnellingsbak.
 
“Een hoop geblèt en weinig wol”, wat een nietszeggende tekst.

Wanneer je een Lexus wil gaan vergelijken met auto’s die een heel andere insteek hebben, dan heb je heel veel al niet gesnapt.

Wanneer je een IS-F of RC-F krachtpatser wilt vergelijken met M3 etc. daar is nog iets voor te zeggen.
De meeste types van Lexus hebben de focus op comfortabel reizen.
 
Yep, dat en traagheid. Ze weten gewoon niet dat je anders rijdt met een cvt, dus ook niet volgas geeft, en dat de cvt niet de snelheidsbeleveing heeft van een gewone versnellingsbak.
Een conventionele x-traps automaat heeft ook niet de beleving van een handbak, maar daar hoor je niemand over
 
Joep kent de IS 300h niet en heb je dus niets aan zijn analyse! En er valt ook niets te vinden, het is een Lexus. CVTs zijn fantastisch! Beste versnellingsbak als je het mij vraagt. Nogmaals, Joep is een BMW fan en heeft geen verstand van de Lexus hybride's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Wat een treurige review. Zo te zien behoorlijk wat vooroordelen waar hij bevestiging van gezocht heeft. Een motor van 2.5 liter als een stofzuigmotor bestempelen is wel erg lachwekkend. Tenzij hij thuis een stofzuiger heeft waarmee hij laminaat kan opzuigen. Ben overigens wel benieuwd naar de cijfers op de rollenbank. Met name de koppelkromme.
 
De koppelkromme gaan ze het natuurlijk niet over hebben 😁, de beperkte pk’s van een turboloze motor waarschijnlijk wel.
En de nul tot 100 … alsof we dagelijks op het circuit staan.

Vergelijk een Maseratie met een Rolls …
Heel andere insteek, veel vergelijkbare zaken te vinden.
 
Autoweek staat er helaas wel bekend om dat ze erg VAG- en in het algemeen erg Duits gericht zijn, ik heb nog nooit een overall lovende review over een Toyota of Lexus gezien van die lui. Hebben ze geen band met e.o.a. Duits blad of site? Hun gemis, ze weten niet beter...... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h en Bobusa
Kom, niet zo negatief allemaal. Natuurlijk begrijpt iemand die nog nooit een langere tijd met een Lexus heeft gereden meteen de eigenschappen. Ben zeer benieuwd hoe het oordeel uitvalt aan het einde van de gebruikstest. Waarschijnlijk zal dat neerkomen op "tja, het heeft toch wel iets, anders dan veel andere merken. En daar valt best aan te wennen. Comfort, geen keukenstoelen, er gaat nooit iets kapot en dat is saai. Prettig saai eigenlijk :cool:
 
Wat een treurige review. Zo te zien behoorlijk wat vooroordelen waar hij bevestiging van gezocht heeft. Een motor van 2.5 liter als een stofzuigmotor bestempelen is wel erg lachwekkend. Tenzij hij thuis een stofzuiger heeft waarmee hij laminaat kan opzuigen. Ben overigens wel benieuwd naar de cijfers op de rollenbank. Met name de koppelkromme.

Ik vraag mij af of hun "Op de rollenbank" rubriek uberhaupt de koppelkromme van een CVT bak goed kunnen meten. Is de gear-selector van een IS300h zo strikt of zit er een override op?

Een loeiende 4 cylinder is natuurlijk wel minder tropisch dan een 6-inlijn/V6/V8; dat de toeren-opbouw niet rijmt met de versnelling (helpt de goede geluidsisolatie van het (af)rolgeluid ook niet bij) vergeef ik Joep wel een beetje, het is anders dan dat we 70 jaar gewend zijn met handbakken/automaten. Ook met electrische auto's moet je wennen aan het ontbreken van het motorgeluid. De collega van Joep heeft niet heel lang terug nog een IS300h voor klokje rond gehad, oordeel was het zelfde over de motor+bak combinatie. Verder een fijne wagen zonder verassingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis
Heel eerlijk gezegd: het was een prima keurmeester, toen hij de zaak nog niet op naam had staan. Sindsdien komen er helaas toch steeds meer vooringenomen verhalen omhoog.
Je merkt dat een merk waar hij vaak aan sleutelt, weinig fout kan doen. Er mankeert dan weliswaar wel wat aan of er is al heel wat gesleuteld, maar toch is de hele sfeer dan een stuk positiever.
Maar een Lexus die hij niet echt kent.. Ja het is wellicht een veilige optie.. Maar toch vooral wel een slap geveerdere premium Prius die loeit. Ik herinner me nog dat zijn collega jaren geleden eens een Prius 3 op de brug had, toen kwamen er spookverhalen van blokken die de 2 ton niet eens wisten te halen.
Het hoogtepunt was overigens toch wel een krikpunt, die hij een tijdje terug vakkundig samen wist te vouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Je merkt dat een merk waar hij vaak aan sleutelt, weinig fout kan doen. Er mankeert dan weliswaar wel wat aan of er is al heel wat gesleuteld, maar toch is de hele sfeer dan een stuk positiever
Ik heb verschillende vlogs gezien van het bedrijf. Veelal is rondom een specifiek Duits merk. De nodige vlogs gaan over het upgraden van onderdelen die af fabriek op zo’n Freude-am-fahren-Fahrzeug zitten omdat het OEM-onderdeel erom bekend staat “snel” stuk te gaan. Een ander zou zeggen: “inferieure rommel” wat er af fabriek op zit. Maar door het anders te verwoorden klinkt het allemaal niet zo erg en is het preventief werk om ergere gevolgschade te voorkomen. Voel je ‘m al aankomen? Breng uw beemer naar ons en wij vervangen het gros van de kunststof OEM-onderdelen door betere aftermarket onderdelen van metaal. Daar loopt uw zes-in-lijn nog fraaier door én u voorkomt schade door vroegtijdig falen. Wie wil dat nou niet?

Euh, ik? :trollface: