Banden vraag

EvL

Nieuw hier
4 jul 2019
22
7
3
Ik heb een 2011 RX450H en moet eerdaags m'n banden vervangen (235/55×19) maar vind het moeilijk een keus te maken. Ik rij niet veel, zo rond de 12000 per jaar. Er zitten nu Conti's all weather onder maar ik ga over op zomer banden. Ik ben heel benieuwd wat jullie banden keus is en waarom. Wie wel en kan mij adviseren? (Ik ben niet op zoek naar de goedkoopste troep)😉

Met dergelijke kilometers zou ik juist all weathers rijden. Die hebben in NL in de winter herfst vaak de beste prestaties. Ook in de zomer bij nat weer presteren ze goed.

Ik ben voor het grootste gedeelte van het jaar in Spanje en alleen in de zomer een tijdje in Nederland

Met dergelijke kilometers zou ik juist all weathers rijden. Die hebben in NL in de winter herfst vaak de beste prestaties. Ook in de zomer bij nat weer presteren ze goed.
Ik rij ook ongeveer 12.000km per jaar. Ik heb een zomerset voor de autovakanties in het zonnige zuiden van Europa. Met 35+ graden buitenlucht zal de asfalttemperatuur nog wel hoger liggen. Juist dan heb ik liever zomerbanden.

Voor die relatief zachte winters in Nederland heb ik als winterset vierseizoenenbanden. Ik ga niet op wintersport dus echte winterbanden heb ik niet nodig.

En t.a.v. het goed presteren van vierseizoenenbanden bij nat weer in de zomer; ik vind ze nogal slecht remmen bij nat weer. En dan heb ik op zowel de zomer- als de winterset A-merk banden die in het gros van de bandentests als winnaar uit de bus komen of tenminste in de top-3 belanden. Beide sets (zomer- en vierseizoenen) zijn nieuw.

Ik heb meerdere bandentesten gelezen en filmpjes bekeken, ook van die site en het bijhorende YouTube-kanaal dat @Johno tipte. Ik zou zeggen; maak een afweging wat voor jou, in jouw situatie(s) van belang is en kies de band die past bij je budget.

• Leuk
Waarderingen: Johno