bandencompressor

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Frits

Hoort erbij
30 jun 2011
27
0
0
Is het mogelijk om de compressor voor het oppompen van een lekke band ook te gebruiken voor andere toepassingen. Bijvoorbeeld het oppompen van een luchtbed. Ik ga binnenkort met mijn ct op vakantie en dat lijkt me best handig. Of is het een kwestie van gewoon maar proberen.

In theorie waarschijnlijk wel, maar je moet dan wel een verloopstuk hebben, en die heb je standaard niet. Ik heb de compressor uitgepakt en kwam tot de conclusie dat ik daar niks aan had :(

Ik geef dit thread weer een zetje. Met 2 jonge kinderen, een voetpomp en een garagebox vol ballen, badjes en andere rotzooi lijkt mij dit een wel handig. Mijn voetpomp heeft overigens heel veel opzetstukjes. Met een oude Saab ging het altijd prima dus hoop dat het met de Lexus ook kan.

Zou aanschaf van een elektrisch luchtpompje 12/220v van 15 euro dan misschien niet een betere optie zijn? Daar zitten dan ook diverse verloopstukjes bij.

ik heb zo'n pompje, hartstikke handig. heeft het tot nu toe in al mijn auto's gedaan. Doet het ook in de Jazz van mijn vrouw. Doet het niet in de CT. Ja, heel kort, zo'n seconde of drie. En dan maar weer de zekering vervangen. ik heb er aan gedacht om er een zwaardere zekering in te gooien. Weet echter niet of dat zonder gevaar is.

Even voor mijn beeldvorming. Heeft de CT een aparte aansluiting voor de eigen compressor, of hoe werkt dat dan?

gewoon 12v aansluiting. Je kan de compressor ook zonder vloeistof laten pompen. Het lijkt me alleen niet handig om de compressor veelvuldig te gebruiken, hij is er eigenlijk niet voor gemaakt. Hij zal het best kunnen maar als hij dan stuk gaat zijn het Lexus prijzen... Ik heb laatst voor 20 euro een compressortje gekocht bij de Lidl.

Doet het niet in de CT. Ja, heel kort, zo'n seconde of drie. En dan maar weer de zekering vervangen.
Nja, dan zou ik het toch meer zoeken in voltage/ampere specs luchtpompje, als de CT compressor wel werkt.

M.b.t. een zwaardere zekering en veiligheid zou de dealer misschien nog iets kunnen adviseren.

KWP zei:
gewoon 12v aansluiting. Je kan de compressor ook zonder vloeistof laten pompen. Het lijkt me alleen niet handig om de compressor veelvuldig te gebruiken, hij is er eigenlijk niet voor gemaakt. Hij zal het best kunnen maar als hij dan stuk gaat zijn het Lexus prijzen... Ik heb laatst voor 20 euro een compressortje gekocht bij de Lidl.

Betekend dit dat je de meegeleverde compressor bij de CT200h kan gebruiken om bijvoorbeeld je banden op spanning te brengen?
Ik begrijp dus dat je dan niet het "insert point" van de vloeistof moet doorprikken en bij het aanzetten dus als "gewone" pomp gebruikt wordt?

Ik zou verder niet weten waarom dit setje zomaar stuk zou gaan, naast de vloeistof het een normale compressor.

wat de compressor betreft.. het is wat KWP zegt, hij is er niet op gebouwd om veelvuldig gebruikt te worden.. als je het hebt gebruikt bij een lekke band om dat spul erin te pompen, dan zou je en een nieuwe band nodig hebben en een nieuwe set met compressor, vloeistof etc