Mijn ervaring is dat de Lexus dealer duidelijk laatdunkend doet over aftermarket spullen (ook al zijn die net zo goed als OE) men probeert duidelijk de boodschap over te brengen dat je een beetje zielig bent om dat te doen, het hoort niet om non OE spul te gebruiken, dat is voor armoedzaaiers.
Dit is trouwens naar mijn ervaring ook usance bij veel premium (andere merk) dealers, ze geven duidelijk aan dat je gewoon alles door hun hoort te laten doen met OE delen en te betalen.. eigen intiiatief is niet gewenst.
Bij Lexus Utrecht lieten ze tussen de regels door blijken weinig zin te hebben om aftermarket TPMS sensoren te proberen in te leren.. lastig gepruts, moeten maar zien of dat lukt..., koop toch gewoon OE
Eigenlijk ga je daardoor twijfelen aan hun kundigheid, dat ze alleen met OE spullen lijken te willen/ kunnen werken.. elke goede garage moet iets simpels als TPMS sensoren inleren of klonen gewoon kunnen, horen daar de spullen voor te hebben.
Het feit dat de servicebalie medewerker geen antwoord had (en blijkbaar ook niet de moeite waard vond om na te vragen) of de auto meerdere sets wielen kon leren (iets wat ik zelf binnen 5 min spitten op het internet zelf had gevonden, mijn RX kan via OBD2 verschillende sets leren) geeft het gebrek van service bereidheid aan..
Ook de op dat moment op de auto zittende aftermarket goede kwaliteit wielen werd hoofdschuddend over gedaan, want je moet gewoon op origineel rijden vinden ze.
Word altijd beetje boos van die arrogante houding.