- 1 jul 2020
- 566
- 257
- 63
Dag Lexus vrienden,
morgen de 1e apk onder mijn beheer bij de Lexus,
zelf alvast e.e.a. gechecked, en wat denk je.... spijker in de band
en zo te zien zat die er al een behoorlijk tijdje in!
gelukkig beschikte ik zelf nog over een ouderwetse proppenset, en kon ik de band repareren..
Wat me wel opviel is de scheve slijtage van de banden.
de buitenkant van beide achterbanden zitten nog op 5 mm profiel diepte, terwijl de binnenkant van beide banden op ongeveer 6 mm profiel zitten...
kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? valt dit binnen een normale marge? zijn de banden niet goed op spanning? is de uitlijning niet goed? geef ik te veel gas?
of is het juist goed dat ze zo slijten? en slijten ze pas recht als ikde achterbank continu volstop met volwassenen?
Overigens is de bandenspanning altijd minimaal 2,2 bar geweest, want die controleer ik regelmatig
voor 2,4 achter 2,6
wie ?? heeft hier meer verstand van dan ik?
Ik hoor het wel
morgen de 1e apk onder mijn beheer bij de Lexus,
zelf alvast e.e.a. gechecked, en wat denk je.... spijker in de band

en zo te zien zat die er al een behoorlijk tijdje in!
gelukkig beschikte ik zelf nog over een ouderwetse proppenset, en kon ik de band repareren..
Wat me wel opviel is de scheve slijtage van de banden.
de buitenkant van beide achterbanden zitten nog op 5 mm profiel diepte, terwijl de binnenkant van beide banden op ongeveer 6 mm profiel zitten...
kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? valt dit binnen een normale marge? zijn de banden niet goed op spanning? is de uitlijning niet goed? geef ik te veel gas?
of is het juist goed dat ze zo slijten? en slijten ze pas recht als ikde achterbank continu volstop met volwassenen?
Overigens is de bandenspanning altijd minimaal 2,2 bar geweest, want die controleer ik regelmatig
voor 2,4 achter 2,6
wie ?? heeft hier meer verstand van dan ik?
Ik hoor het wel