Beep-Beep

BartB

Nieuw hier
29 okt 2023
8
1
3
Hoi ik heb een IS300h uit 2014, nu krijg ik af en toe (voor mij onverklaarbaar) een soort van “beep-beep” waarschuwingssignaal. Het is een vrij zacht signaal en tot nu toe alleen in een bocht.
Iemand enig idee wat dit is?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Iedere keer dezelfde bocht? PCS die ergens op reageert in die bocht? Een groot bord of zo? Heb ik ook regelmatig in een bepaalde bocht hier in de regio.
Geen melding op je display?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
PCS dus waarschijnlijk.

schrikhek.gif


Dit bord staat in "mijn" beep beep bocht, ik moet hier een haakse bocht nemen, ga ik iets te snel dan krijg ik ook die waarschuwing.
Overigens krijg ik die beepjes ook als ik op een rotonde afrij en er komt juist een auto aan, mijn auto waarschuwt dan voor een obstakel die meteen weer voorbij is uiteraard. De auto kan niet anticiperen, mensen wel.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Mijn RX doet dat ook en bij mij is het inderdaad een waarschuwing voor een flitspaal. Ik weet het omdat het altijd op een punt gebeurt waar vroeger inderdaad een flitspaal stond maar anders kom je er op geen enkele manier achter. Ik zou het graag uitzetten maar ik kan de instelling nergens vinden. Je zou denken ergens in de navigatie maar dus niet. Ik ben volgens mij alle menu's al eens doorgeweest maar zonder resultaat, iemand nog suggesties?

Jarno
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
Flitser lijkt me logischer inderdaad. PCS geeft namelijk de melding "BRAKE!" en TS geeft aan dat er op het instrumentenpaneel niets gemeld wordt.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Bij een flitspaal zou je een camera op je navigatiescherm moeten zien met de afstand tot die paal, maar TS zegt in een bocht... Een flitspaal in een bocht?

Maar als de muziek van je auto niet stopt, dan is het een flitspaal, het geluid is meer van bong bong bij de mijne. Stopt de muziek wel, dan is het PCS. (Die bij de mijne niet altijd een melding geeft op het display.)

Ben benieuwd.....
 

Richie

Hoort erbij
1 aug 2023
34
50
18
Bij mijn IS 300h (2017) heb ik dat toevallig ook, heb al de manual doorzocht maar niet duidelijk beschreven, ik denk zelf bij mijn auto aan:
  • LDA, omdat op het specifieke punt de belijning veranderd,
  • RSA, omdat er een bord staat '60' terwijl je op de rest van het tracé 80 mag en je dus met een te hoge snelheid het bord passeert,
Dan moet je natuurlijk wel bovenstaande opties hebben, en anders gissen we verder ;)
 

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
37
18
Enkel de zachte "beep beep", zonder melding op het display, is 100% een flitspaal-melding. Die lopen overigens enorm achter op de actualiteit, dus als er geen flitspaal staat heeft die er mogelijk jaren terug wel gestaan.
Je zou de gesproken instructies van de navigatie eens uit kunnen zetten bij de navigatie-instellingen, dan zou ook de "beep beep" niet meer te horen moeten zijn; om de een of andere reden heeft die instelling daar ook mee te maken.
 
Laatst bewerkt: