Euh… ik kan niet zo specifiek vinden als het voorbeeld van Higgie in het gelinkte topic wat ik aan (geluids)meldingen aan of uit wil hebben.
Hier bijvoorbeeld kan ik alleen verkeersmeldingen aan of uit zetten:
Als ik de lijst met verkeersinfo na ga die via m’n telefoon opgehaald kan worden als een “connected service”, staat er niet specifiek iets tussen voor flitsinformatie:
Volgende in de lijst:
Derde pagina in de lijst:
maar ook bij het kiezen van POI-iconen op de kaart tijdens navigeren kan ik niet iets kiezen dat lijkt op snelheidscamera‘s:
en bij de verkeersinfo die door connected services opgehaald worden, staat er ook niet iets tussen als snelheidscamera‘s.
Ik zal bij volgende ritten de kaartweergave aanzetten en letten op een symbool op de kaart. Ik hoor de twee piepjes ook wanneer ik niet navigeer of met connected services rij zoals vanochtend, want dan rij ik met Bluetooth uit en Q-music aan zodat ik meldingen van Flitsmeister wel hoor.
Ik vroeg me af of het misschien een overschakeling is tussen een DAB-kanaal naar FM-frequentie wanneer dat buiten bereik is, maar dat is het ook niet. Ik hoor wel dat het geluid wezenlijk doffer en zachter klinkt wanneer dat gebeurt, maar niet die twee piepjes.
—edit—:
als ik zoek op Internet vind ik meer verhalen van eigenaren die aangeven dat het snelheidscamera‘s zijn. Die zijn bij de IS niet uit te zetten volgens die verhalen. In landen waar een waarschuwing verboden is, zou je de twee korte pieps niet horen maar wel kunnen zien op de kaart. Gek genoeg komt deze vraag niet voor op ClubLexus, misschien omdat waarschuwingen daar in het hele land verboden zijn?