Beep-Beep

BartB

Nieuw hier
29 okt 2023
8
1
3
Hoi ik heb een IS300h uit 2014, nu krijg ik af en toe (voor mij onverklaarbaar) een soort van “beep-beep” waarschuwingssignaal. Het is een vrij zacht signaal en tot nu toe alleen in een bocht.
Iemand enig idee wat dit is?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
928
1
555
93
Euh… ik kan niet zo specifiek vinden als het voorbeeld van Higgie in het gelinkte topic wat ik aan (geluids)meldingen aan of uit wil hebben.o_O

Hier bijvoorbeeld kan ik alleen verkeersmeldingen aan of uit zetten:
IMG_3227.jpeg


Als ik de lijst met verkeersinfo na ga die via m’n telefoon opgehaald kan worden als een “connected service”, staat er niet specifiek iets tussen voor flitsinformatie:

IMG_3231.jpeg

Volgende in de lijst:

IMG_3232.jpeg

Derde pagina in de lijst:

IMG_3233.jpeg


maar ook bij het kiezen van POI-iconen op de kaart tijdens navigeren kan ik niet iets kiezen dat lijkt op snelheidscamera‘s:

IMG_3236.jpeg


en bij de verkeersinfo die door connected services opgehaald worden, staat er ook niet iets tussen als snelheidscamera‘s.

Ik zal bij volgende ritten de kaartweergave aanzetten en letten op een symbool op de kaart. Ik hoor de twee piepjes ook wanneer ik niet navigeer of met connected services rij zoals vanochtend, want dan rij ik met Bluetooth uit en Q-music aan zodat ik meldingen van Flitsmeister wel hoor.

Ik vroeg me af of het misschien een overschakeling is tussen een DAB-kanaal naar FM-frequentie wanneer dat buiten bereik is, maar dat is het ook niet. Ik hoor wel dat het geluid wezenlijk doffer en zachter klinkt wanneer dat gebeurt, maar niet die twee piepjes.

—edit—:

als ik zoek op Internet vind ik meer verhalen van eigenaren die aangeven dat het snelheidscamera‘s zijn. Die zijn bij de IS niet uit te zetten volgens die verhalen. In landen waar een waarschuwing verboden is, zou je de twee korte pieps niet horen maar wel kunnen zien op de kaart. Gek genoeg komt deze vraag niet voor op ClubLexus, misschien omdat waarschuwingen daar in het hele land verboden zijn?
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
928
1
555
93
Ik heb vandaag een ritje gehad waar een bekende flitspaal staat, feitelijk is het een doseerlicht dat niet altijd aan staat. Ik had geen route in het navigatiesysteem staan maar wel de kaartweergave aangezet op basis van de eerder genoemde ervaringen in dit topic. En jawel: “beep beep” en op de kaart zag ik een klein ouderwets spiegelreflexcameraatje op de kaartweergave bij de oprit naar de snelweg. Op de terugweg kwam ik wel in de buurt bij de afrit, maar hoorde ik niks (en dat zou kloppen) en zag ik ‘m ook niet op de kaartweergave. Aardige service/geste van Lexus’ kaarten, maar net als de “U hebt een grens overschreden”, had ik graag de optie gehad om die ook uit te zetten :sneaky:. Maar goed, als dat alles is, first world problem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
324
307
63
Deze valt dus onder de categorie "U hebt een grens overschreden."?
Pfff hou op zeg, moet je voor de grap eens door Baarle-Hertog rijden... Zelfs in een Lexus word je dan binnen de kortste keren zo:
1716403367518.png


Ik vraag me trouwens wel af hoe dat met die flitspaal-waarschuwing zit in landen waar zoiets verboden is, zoals bv. Duitsland en Frankrijk. Ze gaan er natuurlijk nooit achter komen maar in theorie zou je er een bekeuring voor kunnen krijgen en verplicht kunnen worden de apparatuur met flitswaarschuwingen uit de auto te verwijderen...

Jarno
 
  • Haha
Waarderingen: AKA_Q, D43m0n en Bobusa

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
368
236
43
Ik betwijfel of ze in Duitsland wel gemeld worden. Ik ben er een maandje geleden geweest en kan me eigenlijk geen beep beep herinneren.. 🫣
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
928
1
555
93
Ik vraag me trouwens wel af hoe dat met die flitspaal-waarschuwing zit in landen waar zoiets verboden is, zoals bv. Duitsland en Frankrijk
Wat ik van een paar Engelstalige Lexus-forums begrepen heb is dat er dan geen “beep beep” te horen is wanneer je met je auto door zo’n land rijdt, maar dat je wel het symbooltje op de navigatie kaart ziet.

Ik ben direct na ophalen naar Frankrijk geweest en heb ook stukken door Duitsland gereden, ik kan me niet herinneren of de ”beep beep” me toen opgevallen was. Ik weet een aantal vaste flitspalen in Duitsland te staan waar Flitsmeister wel op reageert. Als ik er in de buurt kom, check ik dit even :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h