begin niet aan xenon verlichting

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Als dat alle schade is.....(maar onder de motorkap zal wel meer zitten, lijkt me handig om een foto van de werkelijke schade te maken).
Als je bang bent voor het affikken door Xenon zou ik een Kompressor helemaal uit je hoofd zetten. Als je weer wat daar mee gerommeld wordt en wat voor fouten doormee gemaakt worden (twee zijn er zelfs bij de dealer om zeep geholpen).

Heb zelfs twee keer een kompressorset gemonteerd en het is goed te doen (je oude auto zo prima als basis kunnen dienen en veel meer dan een exemplaar met kompressor kopen zal het ook niet kosten).
En oh ja, in tegenstelling tot wat gezegd wordt. een eaton compressor is niet onderhoudsvrij en de hoofdunit bij ca. 180.000 verregaand aan zijn einde.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
je kan op die site klikken voor meer foto's zie je de motor ruimte en het interieur gloof ik
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Die TTE kompressors zijn ook van Eaton, eeeehhh volgens mij moet daar ook olie bij ververst worden,..... excuse me if i am wrong.

De originele kompressoren van Toyota/Lexus de (op de 4agze en de 1ggze) hebben een speciaal oppervlak (soort teflon) , en zelfs daar moet olie ververst worden.


En trouwens wat een luxe hebben jullie man, ik heb nog carbietlampen,..... moet je dat eens verkeerd doen, vind je je hele auto niet meer terug :D :p
 

Bijlagen

  • competitie uitnodiging.pdf
    106,8 KB · Weergaven: 44

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Officieel zijn de compressoren door Eaton/TTE/Mercedes uitgeleverd met lifelong olie. Daar is men later van teruggekomen en toen zijn er ook revisiesetjes (keerringen) en oliesetjes op de markt gekomen. Globaal kun je zeggen dat en interval van 80.000-90.000 km of een jaar of zes wel redelijk is.
Heb er inmiddels vier uit elkaar gehaald en je wilt niet weten hoe beroerd de olie er na 120.000 km uitziet (veel te weinig en pikzwart).
Wat er door Bemani Zwitserland (tte leverde de kit enkel door) in principe wordt geleverd is een standaard CLK 230 kompressor (eaton M62 roots) maar dan met een doorboorde magneetkoppeling (vastgezet). Meest kwetsbare deel aan het apparaat zijn de twee lagers van de schoepen (deze zitten in de revisiekit) en die in het neuswiel (niet los leverbaar, mercedes kan een komplete unit leveren voor ca. 450 Euro maar die zal nog moeten worden bewerkt).
Enige andere compressor waar ik ervaring mee heb is een Rotrex, deze imiteert veel meer de eigenschappen van een turbo maar is door het extreem hoge toerental dat wordt gedraaid ook meteen veel kwetsbaarder.
De compressor uit de Yaris (ook van Eaton) is overigens veel kleiner en is niet echt geschikt voor een IS.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
sharkman zei:
Officieel zijn de compressoren door Eaton/TTE/Mercedes uitgeleverd met lifelong olie. Daar is men later van teruggekomen en toen zijn er ook revisiesetjes (keerringen) en oliesetjes op de markt gekomen. Globaal kun je zeggen dat en interval van 80.000-90.000 km of een jaar of zes wel redelijk is.
Heb er inmiddels vier uit elkaar gehaald en je wilt niet weten hoe beroerd de olie er na 120.000 km uitziet (veel te weinig en pikzwart).
Wat er door Bemani Zwitserland (tte leverde de kit enkel door) in principe wordt geleverd is een standaard CLK 230 kompressor (eaton M62 roots) maar dan met een doorboorde magneetkoppeling (vastgezet). Meest kwetsbare deel aan het apparaat zijn de twee lagers van de schoepen (deze zitten in de revisiekit) en die in het neuswiel (niet los leverbaar, mercedes kan een komplete unit leveren voor ca. 450 Euro maar die zal nog moeten worden bewerkt).
Enige andere compressor waar ik ervaring mee heb is een Rotrex, deze imiteert veel meer de eigenschappen van een turbo maar is door het extreem hoge toerental dat wordt gedraaid ook meteen veel kwetsbaarder.
De compressor uit de Yaris (ook van Eaton) is overigens veel kleiner en is niet echt geschikt voor een IS.


Bovenstaand kan ik bevestigen, die rotrex komt toch uit Denemarken?
Dat de koppeling is vastgezet is een beetje raar, bij de compressoren in originele Toyotamotoren is de magneetkoppeling juist altijd gebruikt, lijkt op de koppeling van een compressor van de airco.
Snap dat de compressor op de IS200 een beetje flutoplossing is ? niet des Toyota's zeg maar en dat verklaart dat de boel in elkaar loopt. Bij de compressoren van Toyota zelf van Denso zo uit mijn hoofd moet behoorlijk dure olie in, maar rode automatenolie van GM schijnt ook te werken en die is veel goedkoper.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Rotrex is inderdaad deens,

Wat betreft die Eaton M62. Bij een MB draait deze enkel onder vollast mee. Dit spaart de compressor maar kost vermogen.
Bij een Bemani/TTE kit geeft hij altijd druk af wat op zich niet verkeerd is.
Overigens is er nooit een IS motor geploft door een tte kit wel zijn er wat katalysatoren gesneuveld (= verbrand) en zijn er door onkunde van Lexus monteurs wat motoren overleden (kabel van de afblaasklep strak gezet waardoor de druk nergens meer heen kon. Enige echt onbetrouwbare aan de kit was de zwarte box die later door een betrouwbaarder zilveren exemplaar is vervangen.

Overigens is de kit ontworpen voor de IS200 automaat en veranderd deze van een dodelijk saai hok (meer gemaakt voor 80+ ers zonder haast) tot een briljant rijdende auto die gewoon even snel is als een IS300.