Belgische CT's waar zijn ze wie koopt ze?

Duderino

Nieuw hier
16 nov 2011
5
0
0
In Nederland zie je opduiken in Belgi? een rariteit. Het fiscaal klimaat zal daar wel iets mee te maken hebben, maar je koopt zo een wagen niet enkel omdat er een premie voor bestaat. Deze premie krijgt in Belgi? bijna elke fabrikant.
Wie en waarom kopen we een CT in Belgi?? Dat is de vraag
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Als oude Belg onze motivatie, het vrouwtje beslist zeker mee en niet alleen voor de kleur.
De prijs vind ik hoog, duurder dan een A3, BMW 1 en Mercedes B.We krijgen wel een eco premie van 15% korting (voorlopig).Dit is niet onze eerste Lexus dus qua betrouwbaarheid voelde ik me safe.Alleen al de gedachte dat de Duitsers zoiets moesten maken qua complicaties deed me huiveren.Ik wilde nooit meer een Diesel wegens het fijnstof probleem.
Bij ons stond het milieubewustzijn steeds zeer hoog op onze waardeschaal.
Midden in de natuur, geen enkel gif gebruiken, volledig ecologisch..
En groot is hij genoeg voor ons tweetjes, comfortabel ook zelfs op onze rotwegen.
CVT kenden we al lang dus dat geloei kan je wel vermijden als je optrekt.
En hier is bijna alles 7O km/uur met zeer hoge boetes en met 30 km overschrijding onmiddellijk je rijbewijs weg.
En als ik nog eens wat sneller wil neem ik een van de moto's.
Ze zijn inderdaad extreem zeldzaam but who cares.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Ik heb deze auto gekocht omdat ik momenteel te weinig kilometers rijd ( 18000 km per jaar ) om terug opnieuw een diesel aan te schaffen. Aangezien ik vaak rijd op op B-wegen ( 70 en 90 km/h ) en af en toe maar een stukje autobaan doe, vond ik de Lexus de juiste keuze. De prima afwerking ( anders had ik even goed een Toyota Auris hybride kunnen kopen ), het originele model ( geen massaprodukt zoals een VW Golf ), de betrouwbaarheid van het Japanse merk Toyota waarmee ik vroeger enkel positieve ervaringen mee heb gehad, het niet meer moeten schakelen en vooral het lage verbruik gaven uiteindelijk de doorslag. Ook de ultramoderne hybridetechniek met 16 kleppen benzinemotor en batterijen, die zijn tijd al h??l ver vooruit is, en zijn betrouwbaarheid al volop heeft bewezen in de Prius, vind ik interessant, zeker nu de Europeanen, waarschijnlijk veel te laat, ook op de hybridekar aan het springen zijn.
De 15% ecopremie + een extra korting in de garage waren een meevaller, maar die 15% moet je toch met een serieus korreltje zout nemen omdat hybridewagens hier in Belgi? serieus overprijsd zijn. De prijs van een Lexus in Belgi? is maar een fractie goedkoper dan in Nederland waar andere auto's toch een h??l pak duurder zijn dan hier in Belgi?. Dus hier klopt iets niet :p
Ik denk dat vele Belgen nog steeds bij diesel zweren omdat deze brandstof nog steeds goedkoper is aan de pomp en ze niet realiseren dat een dieselwagen duurder is in aanschaf, verzekering, inschrijvingstaks en onderhoud en er talrijke onderdelen ( EGR klep, roetfilter ) snel kapot gaan als je er enkel mee rond de kerktoren rijdt. :roll: Ook het feit dat er in ons landje momenteel geen regering is en ze morgen die ecopremies zomaar kunnen afschaffen, kan misschien een oorzaak zijn dat hybride niet echt goed verkocht wordt. Ik heb in maart 2011 naast de bestelbon van mijn Lexus CT ook een papier moeten ondertekenen dat ik afzag van eventuele stappen tegen het merk Lexus indien de 15% ecopremie zou afgeschaft worden tussen de bestelling en de levering van he voertuig. Ook het feit dat het dealernet van Lexus in Belgi? niet echt groot te noemen is, geeft misschien voor vele mensen de doorslag om toch maar een auto dichtbij huis te kopen.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Waarde landgenoot, onze prijs is dezelfde dan in het land van Merkel, dus even DUUR(spijtig genoeg)
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
tri zei:
Waarde landgenoot, onze prijs is dezelfde dan in het land van Merkel, dus even DUUR(spijtig genoeg)
Wist ik niet, auto is eigenlijk veel te duur dan voor hetgeen je krijgt, zeker als je zoals ik voor wat opties kiest :(
Zonder ecopremie kost de mijne rond de 36000 ?, en da's toch veel geld vind ik. :roll:
 

Duderino

Nieuw hier
16 nov 2011
5
0
0
vergelijk eens met BMW 1 of audi A3. als je deze uitrust met leder, automaat, bluetooth, navi, etc... kom je aan dezelfde prijs.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Duderino zei:
vergelijk eens met BMW 1 of audi A3. als je deze uitrust met leder, automaat, bluetooth, navi, etc... kom je aan dezelfde prijs.
Tja da's ook weer waar natuurlijk ;)
Heb de prijzen van bovenstaande modellen destijds niet vergeleken, want toen ik in maart 2011 mijn CT bestelde, bestond de nieuwe BMW 1 nog niet en de Audi A3 is al een gedateerd model en daar had ik echt geen zin in.
 

ct200

Nieuw hier
10 okt 2012
11
0
0
Awel.. ikke ben ook Belg! en ik heb dat speeltje ook aangekocht, ook gebruik gemaakt van die toen nog geldende eco premie... :rulez: en dan op Gas ( lpg ) laten ombouwen...
dus op 4 jaar is dat eigenlijk een heel goedkope wagen :D
zeker als je de prijzen van het onderhoud vergelijkt met duitsers...
En ik vind het wel leuk dat je ze niet op elke straathoek tegenkomt.
groetjes.
 

Eric Van Aelst

Nieuw hier
8 apr 2021
1
1
1
Ik kocht deze week mijn eerste tweedehandse Lexus CT200H. Voorheen reed ik steevast met Volvo. Eveneens een oersterke degelijke wagen. De laatste jaren deed ik echter vrijwel geen kilometers meer, en stond de wagen meer stil dan ik ermee reed. Dus de Volvo van de hand gedaan en bijna 4 jaar zonder auto geleefd. Nu begin ik echter opnieuw te werken na een jaar thuis door corona, en dus heb ik opnieuw een wagen nodig. Lexus had de voorkeur om meerdere redenen. Laag verbruik, hybride, authenticiteit, ...
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society