Belgische IS 220d: van 162 naar 177 pk

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
Zoals jullie weten wordt bij de Belgische IS 220d de PK verminderd tot 162 (omwille van fiscale redenen, veronderstel ik).

Blijkbaar doet Lexus dit door een extra module toe te voegen aan de motor, welke tussen de besturingseenheid en de luchtmassameter zit:
Code:
besturingseenheid ---kabels---> module ---kabels---> luchtmassameter

Je kan blijkbaar gewoon die kabels uit pluggen en zo de module overslaan:
Code:
besturingseenheid ---kabels---> luchtmassameter

Iets meer uitleg (en foto's!) kan je vinden op http://new.toyotateambelgium.be/forum/v ... 9&start=15 , waar een paar mensen dat gedaan hebben.

Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, wel laatst even naar gekeken -- zag de module inderdaad steken, maar de kabels in kwestie niet :). Daarvoor zou ik even die plastieken platen eraf moeten halen, maar daar ben ik nog niet toe gekomen. En hoewel 't op dat forum bevestigd wordt, voel ik mij niet helemaal op mijn gemak met zo te prutsen in de motor...

Heeft iemand hier dit al gedaan? En klopt het dat jullie Nederlandse IS 220d's deze module niet hebben?
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Weet ik daarom zou ik er NOOIT aan beginnen.. Kastje duwen ze in iedere auto..allemaal hetzelfde gerommel
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het is niet meest ideale situatie, maar ik Zou dat niet zo erg vinden, als ze dat voor de benzine hadden met redelijk positieve uitkomsten dan had ik het ook gedaan.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Ik zou de mijne ook un andere ECU map geven als er 10% winst is te boeken... dan is dat geld het me dubbel en dwars waard :D Op die van ons Alan kunnen we ook un intercooler of turbo zetten;) dan hebben we er zeker 50pk bij :p

Das mooi Blue-eyes dat die goed rijd... daar zou ik ook blij mee wezen maar voor veel mensen pakt het minder goed uit.. extra pk's is altijd lekker...

Maar ik weet wel dat Toyota geen ECU mappen vrij geeft en dat ze je ophangen als ze erachter komen als je het wel hebt gedaan :( Weet wel dat Toms nu wel wat leuke dingen heeft om de boel een beetje beter te laten lopen..maare kost nogal wat :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
LAten we iets meer weer on topic gaan :)

PIggyback is enige oplossing voor de diesel op dit moment en voor de is250 moet je de 350 of ISF kopen :)
 

eightysix

Nieuw hier
23 jun 2011
12
0
0
Maar weet iemand of de IS200d ook aan zijn volledige pk's (177) kan door zo een module uit de motor te halen?
Of is dit enkel op de 162pk versie van de IS220d toepasselijk?
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, nee... En ben sindsdien ook veranderd van bedrijfswagen (een Merc nu), dus kan het niet meer doen. Wel spijt van eigenlijk dat ik het niet uitgeprobeerd heb :-/
 

LexusIS220d

Nieuw hier
12 apr 2013
16
0
0
Niemand anders hier die het wel gedaan heeft? Ik vraag me af (omdat mijn auto nu toch al 103000 km op teller heeft) het de motor geen schade gaat toebrengen omdat deze gewoon is om op 162 pk te lopen ipv 177. Of is dit larie?
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Een IS220d van162 naar 177pk krijgen kan geen kwaad.... deze is gemaakt voor die 177 pk en meer zelfs !!!
Wat betreft de nieuwe IS200d, zou ik niet kunnen zeggen, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er andere onderdelen zijn gebruikt... Dus het is niet dezelfde 2.2 motor.....
Mits het gebruiken van een powerbox zou het mogelijk moeten zijn om wat meer pk eruit te halen...
Wat ik niet weet is of je dezelfde powerbox kan gebruiken (ventura box) met de 150pk versie...
Even informeren bij Ventura !!!!