Benzine lucht

Larsmx5

Hoort erbij
9 dec 2013
93
3
0
Goedendag mede lexus rijders, ik zit met een "probleempje" als ik met de lexus gereden heb valt het mij op dat hij heel erg ruikt uit de uitlaat naar benzine, naar mijn weten is het verbruik gewoon prima en heb ook geen foutcodes ofzo.. Iemand een idee of de geur normaal is? Groeten
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Dat is wel vreemd; de enige keer dat bij mij de benzine geur nadrukkelijk aanwezig was, was toen een van de bobines het had begeven en de benzine onverbrand door de uitlaat ging. Geen lekkages in het uitlaatsysteem? Wellicht goed om de ECU te resetten; kijken of het daarna weer voor komt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat Thinlane zegt. Zoek goed uit of het idd uit de uitlaat komt of mogelijk een lek 'nabije' omgeving. Misschien een manco met EVAP/ontluchting etc. Verstopt luchtfilter wil ook nog wel eens een rijker en ruikbaar mengsel opleveren, maar dat zou je ook moeten merken aan 't motorvermogen.

Komt het puur uit de uitlaat, dan kun je denken aan een probleem ergens in het lucht/brandstof verhouding traject. Lamdasensoren kunnen ook een rol spelen, wat niet altijd (tijdig) een foutcode geeft..
 

Larsmx5

Hoort erbij
9 dec 2013
93
3
0
Oke, dank jullie wel! het is puur uit de uitlaat, een aanwezige geur.. luchtfilter is vrij recent vervangen en de bougies ook, even in de gaten houden dus
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
wat Thin en gps zeggen , de benzine is onverbrand dus lijkt het mij op een onstekkings probleem , bobine (als jouw Lexus er 2 heeft ) een bougie kabel of bougie die niet vonkt
zou het zo kunnen zijn dat een cylinder rij het niet doet want ik hoor je niet over ploffen in de uitlaat (naverbranding )
 

Larsmx5

Hoort erbij
9 dec 2013
93
3
0
Heb geen ploffen uit de uitlaat daarom melde ik t niet :p ook geen vermogens verlies of onregelmatig lopen.. Heb een is200 dus pen bobines kan natuurlijk zijn dat ze slecht aant worden Zijn, of dat ik spoken zie.. :-D het is trouwens vooral met korte stukjes rijden
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als je het voornamelijk met korte stukjes hebt (en lage toeren), kan de verbranding door de cat onvolledig zijn (wordt dan niet heet genoeg), overigens wel 'normaal'. Je zou het even kunnen testen door een stuk snelweg te pakken en wat toeren te maken, en dan snuffelen :sneaky:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Heb geen ploffen uit de uitlaat daarom melde ik t niet :p ook geen vermogens verlies of onregelmatig lopen.. Heb een is200 dus pen bobines kan natuurlijk zijn dat ze slecht aant worden Zijn, of dat ik spoken zie.. :-D het is trouwens vooral met korte stukjes rijden


al die moderne techniek :p
zelf heb ik een old school Lexus lol