Beste zomerbanden voor de LS600h

Veilig staat bij mij op no.1. Ik zou met een goedkopere band die 250 km/u niet eens durven rijden.
Zit je me nou uit de tent te lokken? Ik zeg dus dat het me te doen is om comfort en dat ik daarvoor de keus zou kunnen maken om te beslissen om gewoon geen 250 te rijden. Want dat doe ik nu ook al nooit. De enige die telkens begint over goedkoop en/of besparen ben jij…
 
Ik heb de top nog niet getest maar weet wel dat hij 270 op de teller haalt. Daar zal wat tellerafwijking in zitten. Mijn LS400 haalde 273 op gps, die was volgens mij helemaal niet begrensd. Dat heb ik niet vaak gedaan, vond het eng worden en dan kan je beter wat rustiger aan doen.
Maar het gaat mij er meer om dat ik marge heb. In de zomer in DE langdurig rond 240 begin ik niet aan met banden die bijvoorbeeld als snelheidsindicatie 220 hebben.

Daarnaast ben ook ik geen rotonde-racer (sowieso geen racer anders had ik geen LS) en met continue 4-wielaandrijving hebben we volgens mij best wat grip.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Haha, stukje onbewuste beroepsdeformatie denk ik inderdaad. Maar ik zie eigenlijk op dit forum alleen maar respectvolle aardige enthousiaste mensen. Daar kan menig forum een voorbeeld aan nemen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: FeFa en Bobusa
Hoe dan ook: ik heb net nieuwe 245/45 R19 op mijn LS 600h. Goodyear eagle huppeldepup 6. Google is je vriend. Mocht iemand in regio Uden die een keer willen horen/voelen doe maar een DM.
 
Helemaal mee eens. Liefst zo origineel mogelijk. Alleen voor banden gaat dat niet meer op omdat de ontwikkeling de laatste jaren zo snel is gegaan. De originele maat is wel belangrijk.

Optie is bv om naar een hogere band te gaan, in mijn geval 50 ipv 45, voor meer comfort met klein nadeel een iets afwijkende snelheid. Staat volgens mij ook mooier omdat er wat meer rubber op de velg zit.

Maar met al deze adviezen kom ik wel verder!
Ik zit nog steeds een beetje uit te pluizen: die 245/50 banden zijn wel 60 euro per stuk duurder dan dezelfde band in de originele maat: 245/45. Zou het dat qua extra comfort waard zijn? Qua veercomfort lijkt t me met de luchtvering niet de moeite. De externe db’s zijn uiteraard hetzelfde. Binnen in de auto zou het volgens bron internet iets stiller moeten zijn omdat er meer afstand zit tussen bandprofiel en harde velg. Maar dat is iets in de buurt van 12mm. Zou dat merkbaar verschil maken??
 
45 biedt mij voldoende comfort. Dat is uiteraard persoonlijk. Esthetisch gezien levert me dat ook weinig op, ook persoonlijk.
Zelf zou ik dan ook niet kiezen voor 50, zeker als me dat rondom 240 extra kost (zonder reserveband overigens).
 
  • Leuk
Waarderingen: FeFa
Wellicht is 50 ipv 45 interessant maar ik blijf bij de originele fabrieks spec.
De Yokohama ADVAN dB V552 staat ook op mijn shortlist.

Bedankt iedereen voor alle advies (y)
 
Heb deze week nieuwe Yokohama Advan dB V552 XL (245/45 R19) onder mijn LS laten monteren. Eerste indruk: soepel sturend, comfortabel en bovenal adembenemend stil. Verschil van dag en nacht t.o.v. de voorgaande set Michelin Primacy 3.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Citrofiel1975
Interessant! Ze zouden 2db luider zijn dan mijn Goodyear eagles. Maarrr, dat is op papier. Welke regio van het land woon je ergens? Misschien een keer vergelijken tbv ander forumleden?
Ik woon in regio Eindhoven.
 
Interessant! Ze zouden 2db luider zijn dan mijn Goodyear eagles. Maarrr, dat is op papier. Welke regio van het land woon je ergens? Misschien een keer vergelijken tbv ander forumleden?
Ik woon in regio Eindhoven.
Ik woon in Leiden, maar kom misschien naar de meeting in Raamsdonkveer...Ben jij daar ook?

Op papier produceerden de Michelins 69 db (extern) en ik heb ze voornamelijk om die reden toen gekozen. In de praktijk bleken ze (intern) behoorlijk luidruchtig...
 
Heb deze week nieuwe Yokohama Advan dB V552 XL (245/45 R19) onder mijn LS laten monteren. Eerste indruk: soepel sturend, comfortabel en bovenal adembenemend stil. Verschil van dag en nacht t.o.v. de voorgaande set Michelin Primacy 3.
Kijk dat is nu eens nuttige info! Bedankt voor het delen en dat maakt dit forum zo effectief. Nu staat mijn keuze voor die banden zo goed als vast. Bedankt Eric!
Yokohama is ook het huismerk van Louwman Nederland. Heb ook de winterband variant al eerder gemonteerd en die rijden ook heerlijk stil.
 
Voor mij ook voldoende helder om wanneer de auto er aan toe is, de Yokohama's DB er onder te laten leggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Kijk dat is nu eens nuttige info! Bedankt voor het delen en dat maakt dit forum zo effectief. Nu staat mijn keuze voor die banden zo goed als vast. Bedankt Eric!
Yokohama is ook het huismerk van Louwman Nederland. Heb ook de winterband variant al eerder gemonteerd en die rijden ook heerlijk stil.
Graag gedaan, Bobusa! Aanstaande dinsdag heb ik een 600 + km rit door o.a. Vlaanderen. Laat het je weten of ik nog tot nieuwe inzichten kom...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Goede tip! Wellicht is dat de volgende band voor onder mijn IS. De huidige Primacy's zijn niet heel erg stil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Als jij die nou monteert onder je IS ben ik ook benieuwd naar je ervaringen. Ik moet zeggen dat de Pilot Sport 5 me niet stoort. Maar ik hoor wat minder dan gemiddeld. Desondanks kan ik de kwaliteit van stilte zeker waarderen :sneaky:
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Ik heb de oorspronkelijke Bridgestone Turanza ER 33 zomerbanden met nog 4 tot 5 mm profiel op mijn GS450h uit 2013 onlangs, na 5 jaar ergernis, laten vervangen door Continental Premium Contact 7 banden in dezelfde maat. De oorspronkelijke banden maakten een hoop herrie en voelden nogal "sponzig" aan.

De nieuwe banden waren aanvankelijk ook bepaald niet stil, maar het stuurgedrag was een stuk beter en de gevoeligheid voor spoorvorming een stuk minder. Contact met de bandenleverancier leerde me dat "zingende banden" aanvankelijk heel normaal zijn en dat het verschijnsel wordt veroorzaakt door een door de fabrikant aangebrachte anti-UV coating. Die coating verdwijnt na zeg 1500 km van de loopvlakken en daarna zou de band stiller worden en uiteindelijk over de in de reklame beloofde eigenschappen gaan beschikken.

Inmiddels blijkt dat waar te zijn - het stuur- en remgedrag is beter , er is veel minder afrolgeluid en ze zijn ook duidelijk comfortabeler. In mijn geval gaat het om 18" wielen, maar ik kan me voorstellen dat ze ook onder een "comfortmobiel" als een LS goed voldoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Als dat inderdaad zo is @Romke dan worden de bovengenoemde Yokohama's dus nog stiller. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Interessant.
Ik heb de Continentals ook gezien en stonden op mijn shortlist. Bedankt nogmaals voor de tip. Het worden de Yokohama's.

Ik heb overigens goede ervaring met Yokohama banden. De huidige zomerbanden zijn 3 jaar oud en hebben 50.000 km erop zitten. Profiel zit op ong. 2,5mm. Dus ga ze na de winterbandenwissel in het voorjaar vervangen. Ik vind dat netjes die 50k. Wel altijd met 2,8 bar gereden, scheelt lawaai, benzine en slijtage.
De huidige winterbanden voor de november wissel zijn Yokohama 245/45 19 Inch Bluearth V905 XL. Zéér fijne banden. Prima in de sneeuw en ook heerlijk stil. Aanrader.
 
Nieuwe banden zijn vaak luidruchtiger door het nog diepe profiel. Na wat kilometers rijden, slijten de banden (vermindert het profiel) wat en wordt het ook stiller.

Die laag die op de banden zit, veroorzaakt weer wat minder grip. Maar marginaal. Voor motorrijders is het uiteraard wat anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: FeFa