Betere hoedenplank luidsprekers

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Hallo beste mensen. Kan iemand mij de maten van genoemde luidsprekers geven? Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze speakers voor een beetje high end type m?t behoud van de originele radio? Ik wilde dat altijd nog een keer doen en het moet er nu van komen.Want dat kan beslist beter, uiteindelijk zijn ze ook ouder aan het worden en er zijn zeer goede speakers op de markt. Zou fijn zijn als ik kan meeliften op de ervaring van andere leden. Mijn dank voor de moeite.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb dls refrence 10x7 speakers erin zitten. Het geluid is super met een externe versterker. Je kunt er ook gewoon 9x6 speakers inbouwen. Maar je moet wel een speaker hebben die laag vermogen ook nog goed blijft klinken want de orginele versterker is denk ik niet krachtig genoeg om er mooie lage tonen over heen te gooien.
En je moet letten op de in bouwdiepte van de speaker omdat de stangentjes van de achter klep in de weg zitten.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
je kan willekeurig een eigen 9x6 speaker inbouwen zoals dzjino dat al heeft gezegd.

Een audio zaak kan je er meer over vertellen wat ze te bieden hebben.
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Bij mijn Lexus dealer werkt een monteur die ook een IS 200 heeft. Hem gevraagd of je de originele "achterluidsprekers "gemakkelijk kunt vervangen door betere. Hij zegt dat dit niet zomaar kan zonder heel veel werk. Zoals de achterbakt uitbouwen, noem maar op. En het " past"ook niet zomaar, een andere set 9x6. Ik zou graag die DIS REFERENCE ingebouwd zien maar als het zoveel werk is, en het past dan ook nog niet, dan begin ik er maar niet aan. Wie heeft het bij het rechte eind? Zou blij zijn met een juist advies want de nieuwe DIS REFERENCE heb ik al in huis.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Bernard Roerink zei:
Bij mijn Lexus dealer werkt een monteur die ook een IS 200 heeft. Hem gevraagd of je de originele "achterluidsprekers "gemakkelijk kunt vervangen door betere. Hij zegt dat dit niet zomaar kan zonder heel veel werk. Zoals de achterbakt uitbouwen, noem maar op. En het " past"ook niet zomaar, een andere set 9x6. Ik zou graag die DIS REFERENCE ingebouwd zien maar als het zoveel werk is, en het past dan ook nog niet, dan begin ik er maar niet aan. Wie heeft het bij het rechte eind? Zou blij zijn met een juist advies want de nieuwe DIS REFERENCE heb ik al in huis.

ik heb dls reference in de hoedeplank.
het grootste probleem is eigenlijk dat je niet uitkomt met de stangetjes van je achterklep.
die heb ik dus moeten verwijderen en gas veren gemonteerd.
ik heb de dls reference 10x7
kijk anders maar op mijn projecthttp://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=968&start=50
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Morgen worden de DIS REFERENCE bij Lexus Enschede gemonteerd. Sinds kort is er een adapter leverbaar waardoor er nieuwe luidsprekers op een comfortabele wijze gemonteerd kunnen worden. Geen problemen meer met aanpassen, de inbouwdiepte en de stangen die in de weg zaten. Een setje kost ? 30,==. Lexus monteert de nieuwe speakers, conform offerte, in 50 minuten. Totale inbouwkosten ? 120,== exclusief de btw en uiteraard exclusief de DIS REFERENCE. Perfect toch.
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Da's pech hebben. De set past zowel op de 9 x 6 alsmede op de 10 x 7 , niet. Maar, ??n van de jongere monteurs van Lexus Enschede, met zelf een IS 200, gaat niet bij de pakken neer zitten en zegt op zijn beurt: dan maken we ze zelf. Want daarmee kunnen wij u een dienst verlenen. D?t is opnieuw een zeer goede instelling. Dus, daar moeten we even op wachten. En, ik houd u op de hoogte. :rulez:En als dat gaat lukken, vollgt dit : :photo: Beloofd!