Betrouwbare Lexus monteur gezocht

Lexus Rijder

Nieuw hier
8 apr 2021
23
11
3
Beste Lexus rijders,

Ik ben op zoek naar een goede en betaalbare specialist voor het onderhoud van mijn Lexus NX (2014) bij voorkeur iemand met veel ervaring met Lexus-modellen. Ik wil liever geen gebruiken vanwege een minder goede ervaring bij Louwman Den Haag sinds vorige jaar.

Heeft iemand aanbevelingen voor een betrouwbare garage of monteur die echt verstand heeft van Lexus, zonder de hoge dealerprijzen? Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

Alvast bedankt!
 
Ik heb tijdje geleden eens tel contact gehad met de man die voorheen het sleutelwerk deed bij Used Lexus, ik meen dat hij Denny heet en eigen garagebedrijf heeft in Breda.
Hij heeft duidelijk kennis van zaken, vertelt geen onzin zoals helaas bij de dealer regelmatig gebeurt en komt vertrouwen wekkend over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus Rijder
Ik heb tijdje geleden eens tel contact gehad met de man die voorheen het sleutelwerk deed bij Used Lexus, ik meen dat hij Denny heet en eigen garagebedrijf heeft in Breda.
Hij heeft duidelijk kennis van zaken, vertelt geen onzin zoals helaas bij de dealer regelmatig gebeurt en komt vertrouwen wekkend over.
Dat is Beterams Automotive. Inderdaad iemand met verstand van zaken en ervaring met Lexus.
Binnenkort ga ik daar langs voor klein beurtje en vervangen van remschijven.
 
@Lexus Rijder,
niet om flauw te doen… wie wil dat nou niet: betrouwbare garage of monteur die echt verstand heeft, zonder hoge

Ik heb tijdje geleden eens tel contact gehad met de man die voorheen het sleutelwerk deed bij Used Lexus, ik meen dat hij Denny heet en eigen garagebedrijf heeft in Breda.
Hij heeft duidelijk kennis van zaken, vertelt geen onzin zoals helaas bij de dealer regelmatig gebeurt en komt vertrouwen wekkend over.
Dank voor je info, als je de telefoon nummer van Denny hebt wil je a.u.b. met mij delen? Dit jaar ik heb besloten om niet meer naar de dealer te gaan, 3 jaar in Den Haag deden goed sinds vorige jaar is echt veranderd aan de slechte kant.
 
Wat is dat toch tegenwoordig met die merkdealers?
ik weet niet met de rest van louwmans maar afgelopen onderhoudsjaar in Den Haag probleem aan te geven en nog geen jaar het is weer de zelfde gepiep van onderstel terug is. En bovenop op de auto hier en daar laak beschadigingen en deukje. Wel terug gegaan om schade melden, na intern overleg ze erkenden dat niet. ik verwacht van hun niet daarom had geen fotos van.
 
De link van Roel volgend krijg ik direct dit:

Screenshot_20250215_175830_Chrome.jpg
Lijkt me toch wel duidelijk. En anders bel je dat nummer eens, en je krijgt dan vast het huidige adres te horen, als je een afspraak maakt en vraagt waar ze zitten. 😉
 
ik weet niet met de rest van louwmans maar afgelopen onderhoudsjaar in Den Haag probleem aan te geven en nog geen jaar het is weer de zelfde gepiep van onderstel terug is. En bovenop op de auto hier en daar laak beschadigingen en deukje. Wel terug gegaan om schade melden, na intern overleg ze erkenden dat niet. ik verwacht van hun niet daarom had geen fotos van.
Maar heb je je tav gepiep in onderstel niet beroept op garantie van je reparatie?

Goed ik heb ook een mening over Louwman sinds een paar jaar. Tarieven van grote/kleine beurtjes worden hoger terwijl de service steeds schraler wordt. Maar dat zit eerder in de marge van uitzuigen van de auto een wasbeurtje of gratis apk. Ik heb verder weinig aan te merken op de kunde van Louwman Amsterdam. Ze hebben ooit tegen een half uur werktplaats tarief de auto lopen doormeten ivm lekstroom. Daar waren ze in werkelijkheid 3 uur mee bezig incl corrigeren/omlussen van aansluitingen. Ik vond dat erg netjes. Een andere keer hadden ze de stekker houder van de trekhaak vergeten terug te klappen. Bij uitrijden van de Pieter Braaiweg met die hinderlijk hoge rempels, klapte de stekkerhouder tegen de grond en brak deze af. Zonder morren kon ik de volgende dag (ivm vakantie plannen) meteen langs komen en hebben ze het er weer aangelast.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Lexus Rijder
Die link volgend krijg ik de google search pagina, dus anders dan jij..
Bekijk bijlage 182705
Het gaat om de adresgegevens aan de rechterkant. Google heeft dat wat onduidelijk gemaakt, want mijn link komt van de "delen"-knop bij die gegevens ziet.
Om het onduidelijk te maken tonen ze op een PC zoekresultaten ernaast :rolleyes:
 
Maar heb je je tav gepiep in onderstel niet beroept op garantie van je reparatie?

Goed ik heb ook een mening over Louwman sinds een paar jaar. Tarieven van grote/kleine beurtjes worden hoger terwijl de service steeds schraler wordt. Maar dat zit eerder in de marge van uitzuigen van de auto een wasbeurtje of gratis apk. Ik heb verder weinig aan te merken op de kunde van Louwman Amsterdam. Ze hebben ooit tegen een half uur werktplaats tarief de auto lopen doormeten ivm lekstroom. Daar waren ze in werkelijkheid 3 uur mee bezig incl corrigeren/omlussen van aansluitingen. Ik vond dat erg netjes. Een andere keer hadden ze de stekker houder van de trekhaak vergeten terug te klappen. Bij uitrijden van de Pieter Braaiweg met die hinderlijk hoge rempels, klapte de stekkerhouder tegen de grond en brak deze af. Zonder morren kon ik de volgende dag (ivm vakantie plannen) meteen langs komen en hebben ze het er weer
 
Dus niet alleen in de vestiging DH maar ook in Amsterdam niet aan de goede kant gegaan. Ik was heel tevreden met Red Carpet en in het algemeen met Lexus, daarom van Jaguar naar de Lexus gestapt 5 jaar geleden en nu heb ik derde Lexus. Recente gebeurtenissen geven me een reden om alternatieven, dus ik vroeg daarom hier om reacties. Voor de garantie klem, ik zal het proberen, i.v.m. laatste contact met Louwman een beetje twijfel aan het positieve resultaat heb, maar het moeite is waard om toch dat doen.
 
De 10J Lexus garantie is trouwens veel minder goed dan het lijkt, het is eigenlijk 5 jaar met een coulance uitloop naar 10 jaar!
Bepaalde zaken zijn sowieso uitgesloten (o.a. multimedia) en na 5 jaar wordt een claim meestal een coulance beoordeling waarbij de klant dan vaak een deel van een reparatie of gewoon helemaal zelf mag betalen.

Mijn ervaring in nu ruim 2 jaar bezit is dat alles uit de kast gehaald lijkt te worden om garantiereparatie claims af te wijzen, bij onderhoud getracht wordt zaken met noodgrepen te lappen totdat iets niet meer onder de 5 jaar garantie valt en dan (deels) onder reguliere slijtage kan worden gerangschikt, dus (deels) door de klant mag worden betaald.

Die 10 J garantie welke voor mij een fors deel van de reden was om niet met emotie, maar met verstand, een Lexus als dagelijkse auto aan te schaffen (want: redelijk inzicht wat de kosten zouden zijn, geen risico op onverwachte dure reparaties) blijkt een stuk minder mooi dan hoe het gepresenteerd wordt!

Ook de onderhoudsbeurten welke bij Lexus elk jaar moeten worden uitgevoerd, zijn vrijwel net zo duur als bij veel andere merken, want daar is veelal het onderhoud 2-jaarlijks en 2x 1 jaar beurt bij Lexus blijkt dan vrijwel even duur als elders 1 x in de 2 jaar.

Het is een aangename auto, dat wel, maar alle bijkomende zaken op gebied van garantie en serviceverlening blijken in de praktijk duidelijk minder goed uit te vallen dan wat ik gebaseerd op garantie en reputatie verwacht had
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: snorlax en Lexus Rijder