Betrouwbare Lexus monteur gezocht

Mijn ervaring in nu ruim 2 jaar bezit is dat alles uit de kast gehaald lijkt te worden om garantiereparatie claims af te wijzen, bij onderhoud getracht wordt zaken met noodgrepen te lappen totdat iets niet meer onder de 5 jaar garantie valt en dan (deels) onder reguliere slijtage kan worden gerangschikt, dus (deels) door de klant mag worden betaald.
De garantie is trouwens een stuk minder mooi dan gepresenteerd wordt, bepaalde zaken zijn sowieso uitgesloten (o.a. multimedia) en na 5 jaar wordt een claim veelal een coulance beoordeling waarbij de klant dan een deel van een reparatie of gewoon helemaal zelf mag betalen.
Die 10 J garantie is een stuk minder mooi dan hoe het gepresenteerd wordt!
deze overweging bedoel ik in mijn vorige bericht. Met klemmen ik ben bijna zeker meer tijd en energie ga ik aan deze onzin eindeloze discussies besteden, toch in tegenstelling grote buurt + reparaties die ik zelf benadrukt om uit te voeren t.h.v. €1480 vorige jaar in mei heeft mij gekost. Ik had daar aangeven dat volgende geen lexus wordt, ten minste geen lexus van Louwman, heel veel beter om van Used Lexus iets leuks uitzoeken, heb enorm goede ervaring trouwens eerlijke en hele goede auto's altijd in de voorraad staan.
 
deze overweging bedoel ik in mijn vorige bericht. Met klemmen ik ben bijna zeker meer tijd en energie ga ik aan deze onzin eindeloze discussies besteden, toch in tegenstelling grote buurt + reparaties die ik zelf benadrukt om uit te voeren t.h.v. €1480 vorige jaar in mei heeft mij gekost. Ik had daar aangeven dat volgende geen lexus wordt, ten minste geen lexus van Louwman, heel veel beter om van Used Lexus iets leuks uitzoeken, heb enorm goede ervaring trouwens eerlijke en hele goede auto's altijd in de voorraad staan.
Ik denk dat je service en garantie van de dealer wel los moet zien van de "garantie van de techniek" die je krijgt bij het merk Lexus. Ik heb geen auto van de meest recente generaties maar mijn IS200 van 25 jaar oud, daar doet elk knopje het nog zoals het hoort, rijdt nog strak, en heeft buiten de bekende kwaaltjes als bobine-honger en eenmalig een gesprongen radiator, mij nooit in de kou laten staan. En deze heeft in mijn eigenaarschap van 14 jaar nooit een dealer gezien, altijd zelf basis onderhoud gedaan (wat je op de oprit kan doen) en de distributieriem eens laten vervangen. Maw, de techniek is in de basis uiterst duurzaam.
Misschien wel tekenend voor de Japanse auto techniek eind jaren 80 tot eind 90. M'n GS300 van bijna 20 jaar oud (en 7 jaar in bezig) is even betrouwbaar, al kent deze wat meer eigenaardigheden/quirks. Deze gaat overigens wel naar de dealer. Echte grote reparaties moet deze nog ondergaan/nog niet gehad.

Zoals @levensnevel al aangeeft, zijn er ook genoeg specialisten of zelfs Toyota dealers die niet het randje van "garantie" op durven te zoeken en meer gebaat zijn bij een duurzame klantrelatie. Dat het allemaal duurder wordt is over de gehele linie wel van toepassing, de lokale garage hier rekent gemakkelijk al 6 of 7 tientjes per uur.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
dat is lekker dichterbij zeg, dankjewel voor de tip
Ik denk dat je service en garantie van de dealer wel los moet zien van de "garantie van de techniek" die je krijgt bij het merk Lexus. Ik heb geen auto van de meest recente generaties maar mijn IS200 van 25 jaar oud, daar doet elk knopje het nog zoals het hoort, rijdt nog strak, en heeft buiten de bekende kwaaltjes als bobine-honger en eenmalig een gesprongen radiator, mij nooit in de kou laten staan. En deze heeft in mijn eigenaarschap van 14 jaar nooit een dealer gezien, altijd zelf basis onderhoud gedaan (wat je op de oprit kan doen) en de distributieriem eens laten vervangen. Maw, de techniek is in de basis uiterst duurzaam.
Misschien wel tekenend voor de Japanse auto techniek eind jaren 80 tot eind 90. M'n GS300 van bijna 20 jaar oud (en 7 jaar in bezig) is even betrouwbaar, al kent deze wat meer eigenaardigheden/quirks. Deze gaat overigens wel naar de dealer. Echte grote reparaties moet deze nog ondergaan/nog niet gehad.

Zoals @levensnevel al aangeeft, zijn er ook genoeg specialisten of zelfs Toyota dealers die niet het randje van "garantie" op durven te zoeken en meer gebaat zijn bij een duurzame klantrelatie. Dat het allemaal duurder wordt is over de gehele linie wel van toepassing, de lokale garage hier rekent gemakkelijk al 6 of 7 tientjes per uur.
:-) juist goed dat IS geen dealer heeft gezien daarom overleeft en veel jaren kan mee...
 
Wat ik enkel mis is:

Is er teruggegaan met het wederom piepende onderstel, en hoe is hier door Lexus Den Haag op geacteerd? Dat lijkt me namelijk de belangrijkste info om te beoordelen of ze je daadwerkelijk met een kluitje in het riet sturen.

Garantie betekent namelijk ook niet dat men direct - in dit voorbeeld - alle rubbers onder garantie vervangt. Als men het met een reparatie kan fiksen, hebben ze voldaan aan de garantieclaim. Niet het mooiste natuurlijk. Maar uiteindelijk wel legitiem. Dat het onderstel wederom piept doet natuurlijk wel af aan de kwaliteitsbeleving. Maar als een andere garage de reparatie had gedaan, had dit ook na een jaar rijden opnieuw kunnen gebeuren. Uiteindelijk blijven het machines die aan de elementen worden blootgesteld met grote krachten.

Ja en schade.. Altijd lastig.. Maar: wie eist, bewijst. Zie maar eens aan te tonen dat de dealer een deukje veroorzaakt heeft en niet bijv. tante Truus met een winkelwagentje bij de Jumbo.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en ThinlaneT
Wat ik enkel mis is:

Is er teruggegaan met het wederom piepende onderstel, en hoe is hier door Lexus Den Haag op geacteerd? Dat lijkt me namelijk de belangrijkste info om te beoordelen of ze je daadwerkelijk met een kluitje in het riet sturen.

Garantie betekent namelijk ook niet dat men direct - in dit voorbeeld - alle rubbers onder garantie vervangt. Als men het met een reparatie kan fiksen, hebben ze voldaan aan de garantieclaim. Niet het mooiste natuurlijk. Maar uiteindelijk wel legitiem. Dat het onderstel wederom piept doet natuurlijk wel af aan de kwaliteitsbeleving. Maar als een andere garage de reparatie had gedaan, had dit ook na een jaar rijden opnieuw kunnen gebeuren. Uiteindelijk blijven het machines die aan de elementen worden blootgesteld met grote krachten.

Ja en schade.. Altijd lastig.. Maar: wie eist, bewijst. Zie maar eens aan te tonen dat de dealer een deukje veroorzaakt heeft en niet bijv. tante Truus met een winkelwagentje bij de Jumbo.
 
Vandaar heb ik besloten om mijn clubleden te vragen waar ze de auto heen moeten brengen, waar ze anders je op je woord geloven en kunde van hun werk op de niveau. Maar met Den Haag de schade en piepende onderstel was de laatste druppel. Bijna 2 jaar geleden daar nog een geval was, toen had ik na mijn IS300h NX van Louwman gekocht had ik gelijk laten ruitenwissers vernieuwen, na 2 dagen na het APK ik zag dat de rubber van de ruitenwisser kapot was, mijn vraag hoe het komt dat in 6 maanden de ruitenwissers versleten waren, misschien waren ze niet origineel, het antwoord lag natuurlijk voor de hand, ik heb opnieuw besteld (voor 6 maanden) €130 gekost en zei dat ik ze zelf zou vervangen, toen ik ze verving zag ik dat ze niet van NX maar ze waren lang, van RX blijkbaar toen op de internet zocht ik, uiteraard heb ik ze dit verteld maar daar konden ze geen antwoord op geven. Mijn loyaliteit is op en vandaag ga ik naar Delft om bij Toyota te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Herkenbaar van DH. Ik heb het gevoel wat men daar maar wat doet. Ik vraag om mijn voorruitsproeiers goed te positioneren. Dit samen met een APK en een beurtje alsmede een wintercheck (heet anders bij Lexus) en de accucheck. Als ik de lijst m.b.t. de wintercheck lees dan behoort het afstellen van de voorruitsproeiers tot de werkzaamheden. Nou, ik ka je vertellen dat deze bij mij niet zijn gecontroleerd (ramen waren niet herkenbaar vies buiten de wisserbladen en schoon m.b.t. waar het blad komt, ik had Lexus verzocht mijn auto NIET te wassen). De ruitensproeiervloeistof komt voor het mooi te laag op mijn voorruit en al helemaal als ik mag rijden. Nee, niet gecontroleerd, mijn verzoek niet opgevoegd maar heb daar wel voor mogen betalen. Zo kan ik wel doorgaan. Ik ben daar nu 3x geweest. Alle 3-keren was mijn factuur al onjuist opgemaakt qua kosten. Overigens wel weer gecorrigeerd nadat ik dat had gemeld maar toch. Nee, ik kan de vinger er zo niet op leggen. Is voor mij gevoel gewoon net niet DH.
 
Herkenbaar van DH. Ik heb het gevoel wat men daar maar wat doet. Ik vraag om mijn voorruitsproeiers goed te positioneren. Dit samen met een APK en een beurtje alsmede een wintercheck (heet anders bij Lexus) en de accucheck. Als ik de lijst m.b.t. de wintercheck lees dan behoort het afstellen van de voorruitsproeiers tot de werkzaamheden. Nou, ik ka je vertellen dat deze bij mij niet zijn gecontroleerd (ramen waren niet herkenbaar vies buiten de wisserbladen en schoon m.b.t. waar het blad komt, ik had Lexus verzocht mijn auto NIET te wassen). De ruitensproeiervloeistof komt voor het mooi te laag op mijn voorruit en al helemaal als ik mag rijden. Nee, niet gecontroleerd, mijn verzoek niet opgevoegd maar heb daar wel voor mogen betalen. Zo kan ik wel doorgaan. Ik ben daar nu 3x geweest. Alle 3-keren was mijn factuur al onjuist opgemaakt qua kosten. Overigens wel weer gecorrigeerd nadat ik dat had gemeld maar toch. Nee, ik kan de vinger er zo niet op leggen. Is voor mij gevoel gewoon net niet DH.
Met facturen en verzoeken herken ik. Nog 4 jaar terug was echt een van de beste Louwman Lexus vestigingen geweest, oude medewerkers die ik daar ken zeggen ze ook dat werkwijze niet op de goede kant veranderd, jammer genoeg want 4 jaar lang ging ik daarheen.