bevindingen na proefrit

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
Hoi,

Vandaag een proefrit gemaakt in een IS200 die ansich een aantrekkelijke optie is voor mij. Maar... ik heb twee zaken bemerkt waar ik graag jullie input voor heb:

1: trillingen in het vooronder als er stevig wordt geremd (is al wel een topic over heb ik gezien)
2: een knipperend TCS lampje (ongeacht de stand van de traction control knop)

Mijn vraag: wat zijn naar jullie mening waarschijnlijke oorzaken (en kosten) van bovenstaande?

Wederom dank!
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
voor 1 kan ik heel duidelijk zijn dat zijn waarschijnlijk kromme schijven.
kost je een paar honderd euro aan remblokken en remschijven (200/250 als je het zelf doet)
voor 2 moet je hem echt even uit laten lezen bij de toyota dealer (of lexus dealer kan uiteraard ook)
dat kan namelijk van alles zijn.
de trc kop heeft hier niets mee te maken het systeem heeft namelijk een storing gedetecteerd en daarbij maakt het niet uit of je hem aan of uit zet.
de controle doet ie namelijk bij het contact aanzetten.
misschien is het iets kleins maar zou hem zeker even uit laten lezen.
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
Dag Patriekske, Super bedankt hiervoor. Ik vreesde idd al voor de remmen. Uitlezen is ook prima tip voordat ik besluit tit wel/niet kopen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Hoi,

Vandaag een proefrit gemaakt in een IS200 die ansich een aantrekkelijke optie is voor mij. Maar... ik heb twee zaken bemerkt waar ik graag jullie input voor heb:

1: trillingen in het vooronder als er stevig wordt geremd (is al wel een topic over heb ik gezien)
2: een knipperend TCS lampje (ongeacht de stand van de traction control knop)

Mijn vraag: wat zijn naar jullie mening waarschijnlijke oorzaken (en kosten) van bovenstaande?

Wederom dank!

1 Deze trillingen komen meestal wel van de schijven , kunnen ook andere oorzaken hebben zoals remklauwen ,ophanging e.d
2 Kan een kleinigheid zijn of een hoop ellende

Heeft de verkoper je voor de proefrit deze mankementen medegedeeld of kwam je er tijdens de proefrit pas achter
( Dit om even een beeld te krijgen van de verkoper )

Persoonlijk zou ik deze auto links laten liggen en op zoek gaan naar een andere IS200 waar alles van klopt,
zoals aantoonbaar onderhoud, geen mankementen enz.

succes
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Na mijn huidige Lexus heb ik bijna 1 jaar gezocht en de "zoektocht" eindigde in Stuttgard, daar vond ik de auto in de kleur / interieur en conditie die ik zocht.
Nu is het aanbod van de IS200 groter dan van de LS400 en zal jou zoektocht geen jaar hoeven duren, maar zoek er een waar alles aan klopt en ik denk dat een goede autohandelaar geen auto's aanbied met mankementen maar deze eerst verhelpt voor hij de auto aanbied,

en ach, wat is geduld, het zoeken op zich vond ik al leuk ;)
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
Na mijn huidige Lexus heb ik bijna 1 jaar gezocht en de "zoektocht" eindigde in Stuttgard, daar vond ik de auto in de kleur / interieur en conditie die ik zocht.
Nu is het aanbod van de IS200 groter dan van de LS400 en zal jou zoektocht geen jaar hoeven duren, maar zoek er een waar alles aan klopt en ik denk dat een goede autohandelaar geen auto's aanbied met mankementen maar deze eerst verhelpt voor hij de auto aanbied,

en ach, wat is geduld, het zoeken op zich vond ik al leuk ;)


Dag Henny,

Dank voor je reactie. Helder advies en ik herken me volledig in je laatste opmerking; de reis in inderdaad minstens zo leuk als de bestemming. Intussen 'behelp' ik me met een Galant V6 als youngtimer. Ook geen straf.

Groet