Bij remmen valt achterlicht uit en rem licht doet niks

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Hallo
ik heb al een tijdje een mistlamp mod
Maar nu kwam ik er pas achter dat als ik rem mijn linkermislamp uitvalt en het rem licht op die ook niks doet

Ik sta nu dus voor een raadsel.

Ik heb al nieuwe lampjes geprobeerd.
De verbindingen nagekeken.

En nog werkt het niet

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat is lastig te beantwoorden zo..

- heeft het ooit wel gewerkt?
- hoe heb je de draden precies aangesloten (schema bedrading / weerstandjes, etc.)?
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Het heeft gewerkt.
En ik heb gewoon de draade van me achterlichten door getrokken naar me mistlampen.
Dus gewoon het draadje van me achterlicht en rem licht naar de mistlampen getrokken.

En het heeft een maand of 2gewoon gewerkt en nu opeens niet meer.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
linkermislamp uitvalt en het rem licht op die ook niks doet

Even voor de duidelijkheid; je gewone remlicht(en) doen het wel, maar alleen de l-mistunit doet niet meer mee?

En rechts werkt alles gewoon goed?
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Ja alles doet het alleen de rem van de linkermislamp niet.
En de lampjes zijn goed verbindingen zijn goed.
Maar het gene wat ik het apartste vind.
Als ik de rem in druk gaat de linkermistlamp helemaal uit.
Dus brand er niks en laat ik de rem weer los gaat het licht weer branden
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je zou bijna zeggen dat er wel iets aan de hand is met de lamp in de mist-unit. Eventueel kun je swappen met rechts (voor zover al niet gedaan).

Waar ik aan denk is een mogelijk probleem met de 'houder' waar de lamp in zit. Wellicht toch een draadbreuk/slecht contactpuntje ergens..?

Btw, remlampje heeft 2 draden, 1 voor normaal licht en ander voor hoger voltage remlicht. Als die laatste dus niet werkt, dan verklaart het waarom de unit helemaal uit gaat tijdens remmen. Er zit dus iets fout met de hogere voltage lijn naar houder.

Hier een plaatje wat het gescheiden circuit duidelijk maakt:
 

Bijlagen

  • bulb.jpg
    bulb.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 56

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Ik heb het lampje Van links naar rechts gedaan en andersom.

En ik heb ook andere fittingen in me mistlampen zitten. Daar heb ik normalen fittingen inzitten.
Dus zegmaar van die ronden die eigelijk ook in elke andere auto zitten voor der achterlichten.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
ff op massasluiting controleren en als de nieuwe aangesloten draden wel intact zijn en geen contact met elkaar maken. zijn de draden wel goed beschermd?

heb je de zekeringen al bekeken?
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Als die geen massa maakt lijkt mij dat het lampje het zowiezo niet doet.

En de draade zijn helemaal goed heb ze net nog doorgemeten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zit daar niet zo'n 5/21W lampje in (bajonet) met dubbel contact aan onderkant? Zo ja, dan zou je zeggen dat het 21W contactpuntje niet helemaal lekker zit/geen contact maakt. Dus bij remmen valt die connectie weg/geen licht meer. Geen sporen van corrosie of aanslag op contactpuntjes houder? Je zou dus eigenlijk vanaf die contactpuntjes houder moeten doormeten.
 

Bijlagen

  • brakelight.jpg
    brakelight.jpg
    16 KB · Weergaven: 53

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heel vreemd idd... Feitelijk werkt dus alles zo het moet (de gewone achterlichten dus), enkel die ene parallel geschakelde mistlamp niet..

Zou er bijvoorbeeld met je relais (hoog/laagspanning o.i.d.) wat aan de hand zijn, of schakelaar rempedaal, dan doet de rest het ook niet..

Btw, hoe heb je het opgelost met je reguliere mistschakelaar functionaliteit, of is die uitgeschakeld? Ik meen begrepen te hebben dat je dan diodes moet plaatsen om kortsluiting te voorkomen.
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Ik snap het ook echt niet. Ik ga eerdaags als ik tijd heb alles der weer is uithalen en alles op nieuw aansluiten.

De mistlamp functie is er nu niet maar daar ga ik me nog wel in verdiepen over hoe en wat.
Want dat wil ik der wel bij op hebben.

Heb nu die stekkers der nog gewoon liggen dus voor APK kan ik gewoon even andere lampen en stekker omstreken en klaar
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, wat je zegt. In ieder geval succes met de 'operatie'!

Mocht je er zin in hebben, laat dan nog even weten als je een oplossing hebt gevonden.
 

johnnyboy

Hoort erbij
22 jan 2013
35
0
0
Ik heb nog steets geen tijd gehad om naar de lampen te kijken maar van de week heb ik het rustig savonds dus kan dan eindelijk weer is hobbyen en dus ook naar me lampen kijken.

En ga dan gelijk angel eyes ringen in me koplampen maken en de binnenkant zwart spuiten.